اولین استارت آپ ویکند باروان روز جمعه 6 مهر 1397 با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی تجربی است که شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای با تشکیل گروه گرد هم می‌آیند تا ایده هایشان را اجرائی کنند. این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است.
استارتاپ ویکند
باروان نیز در گام نخست، رویدادی با موضوع «ساخت ماکت کامیون های عجیب و غریب با مقوا» ویژه گروه های سنی 8 تا 15 سال برگزار کرد. هدف از برگزاری این رویداد، آموزش نگرش دانشی و تجربه بکارگیری خلاقیت در کار گروهی در کودکان و نوجوانان بود که آینده سازان این مرز و بوم هستند. بسیاری از فناوری ها و پیشرفت های شگرفی که در دنیای امروز شاهد آن هستیم برآمده از فرهنگ کار گروهی و علمی ایده پردازان و مبتکران عصر مدرن است. هر چند جامعه ما از سرمایه های عظیم و پر انرژی نیروی انسانی، منابع و فرصت های بی شمار برخوردار است لیکن در حوزه بکارگیری دانش و علم مبتنی بر کار گروهی که منجر به پدید آوردن دستاوردهای بزرگ و اثرگذار باشد راه درازی در پیش دارد. از این رو باروان که خود محصول چنین فرایندی است قصد دارد در راستای چشم انداز و رسالت خود، جهت اعتلای روز افزون علم و دانش و خلاقیت و همگرایی نخبگان و متخصصین، رویدادهایی از این دست برگزار کند.
این اولین تجربه استارت آپ ویکند باروان بود که خاطراتی شیرین در ذهن همه ما و شرکت کنندگان بر جای گذاشت. به امید روز های بهتر و چالش هایی بزرگتر …

استارتاپ ویکند باروان

در این مسابقه بیش از 100 شرکت کننده در قالب 24 تیم سه تا پنج نفره در دو گروه سنی 8 تا 12 سال و 12 تا 15 سال با هم به رقابت پرداختند. پس از ارایه توضیحاتی در مورد ایده پردازی، ساخت ماکت و کارگروهی، شرکت کنندگان با شوق و شور رقابت خود را آغاز کردند. هر گروه می بایست در مدت سه ساعت ابتدا طرح کامیون را بر روی کاغذ ترسیم و در مراحل بعد ماکت این طرح را با استفاده از مقوا، کارتن، قیچی، مداد، چسب، کاغذ رنگی و … حجم سازی می کرد. تعدادی منتور نیز در بخش های مختلف طراحی، خلاقیت و حجم دهی شرکت کنندگان را راهنمایی می کردند.

آخرین مرحله و جذابترین بخش رویداد، دفاع از طرح در مقابل داوران بود. در این بخش داوران مسابقه در سه بخش کارایی، حجم دهی و هنری ماکت های ساخته شده را با توجه به 25 فاکتور از جمله متفاوت بودن ساختار کامیون، خلاقیت در برقراری اتصالات، زیبایی و تناسب کلی، کار گروهی، نحوه دفاع از طرح، توازن و تعادل، قابلیت حمل بار، کارکرد قطعات متحرک و … مورد ارزیابی قرار داده و تیم های برتر را معرفی کردند:
ـ تیم «آخرین صاعقه» در رده سنی 8 تا 12 سال متشکل از آقایان ایلیا نادعلی، حمیدرضا موسوی پور، شروین محمودیان و مهدی صالحی
ـ تیم «اتول بنز» در رده سنی 12 تا 15 سال متشکل از آقایان دانیال کریمی، بهرزور قندهاری، محمد امین نصراللهی و امیر مسعود قادری.
در پایان مراسم از تیم های برتر با اهدای جوائزی قدردانی شد.

استارتاپ ویکند باروان

این رویداد با همت باروان و همراهی کتابخانه زهراییه و نیز مجتمع آموزشی فرهنگی محمد امین نجف آباد و با شرکت بیش از 10 مدرسه برگزار گردید. همچنین فرماندار محترم شهرستان نجف آباد و نیز برخی اعضای شورای این شهر نیز در این رویداد حاضر شدند.

استارتاپ ویکند باروان

فارغ از نتیجه، تلاش برای تشکیل تیم و کار گروهی منسجم، مهمترین دستاوردیست که برای این کودکان به عنوان یک فرهنگ به یادگار خواهد ماند. در چنین رویدادهایی بچه ها فرصت آشنایی و کار تخصصی با دیگران را پیدا کرده و ارتباطات خود را گسترش می دهند. امیدواریم استارتاپ ویکند باروان آغاز مسیری نوین و جذاب و پر از موفقیت برای این دانش آموزان عزیز باشد. اگر بچه های ما فرهنگ «بکارگیری دانش بر بستر فعالیت تیمی» را فرا بگیرند می توانند از پس بسیاری از محدودیت هایی که در برابر آنان است بر بیایند و آینده بسیار درخشان تری برای این جامعه فراهم سازند.

یادمان باشد شرکت‌های بزرگ جهانی مانند گوگل و کسب و کارهای نوینی که این روزها در کشورمان فعالیت می‌کنند همگی از یک ایده اولیه شکل گرفته و با هم افزایی متخصصان مختلف توسعه پیدا کردند.

مطالب مرتبط با این رویداد:

رویش های امیدوار کننده: حل مشکل رانندگان در بستر فضای مجازی+ تصاویر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *