در ۱۱ ماه سال جاری ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل بار استان جابجا شد. باروان در ادامه به مشروح این گزارش می پردازد.

کاظم تیمورزاده، معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از رشد ۱۳ درصدی جابجایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گفته ی وی در این مدت یک میلیون و ۴۳۶ هزار برگ بارنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت ها و ممنوعیت های سفر روبرو شده بود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار مسافر را با بیش از ۴۰۶ هزار سفر جابجا کرده است.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان جابجایی مسافر طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است.

تیمورزاده ادامه داد: در زمان کنونی ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ناوگان باری سنگین دارای کارت هوشمند، ۳۲ هزار و ۶۶۳ راننده باری دارای کارت هوشمند و ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافر و باری استان فعالیت دارند.

وی یادآوری کرد: ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل ونقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *