معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کلیه ناوگان حمل کالای بار و مسافر طبق مصوبه جدید از ابتدای تیر ماه، ۲۰ تا ۵۰ درصد سهمیه سوختشان افزایش یافته است.

به گزارش باروان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی، معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با تاکید بر اینکه باید تمامی رانندگان بخش بار صورت وضعیت و بارنامه برای دریافت سهمیه سوخت را به همراه داشته باشند، گفت: میزان سهمیه سوخت پایه برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن ۵ درصد بالای ۱۰ تن کاهش یافته است.

قربانی بیان کرد: تمامی رانندگان جدا از افزایش پیمانه و امکان برداشت سوخت از جایگاه ها حتما اطمینان خاطر داشته باشند و نگرانی از بابت کمبود سوخت نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر تمامی رانندگان دارای بارنامه و صورت وضعیت باشند سهمیه سوخت هرماه آنها مبتنی بر عملکردشان واریز می شود و با اطمینان خاطر فعالیت کنند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: رانندگان بدون بارنامه اگر قانون رعایت نکنند دریافت سوخت براساس پیمایش برای آنها بسیار سخت خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: تمام رانندگان این موضوع را رعایت می کنند و تنها تعدادی از رانندگان که بنا به دلایل خود این موضوع را رعایت نکنند و صورت وضعیت و یا بارنامه دریافت نکنند برای دریافت سوخت به مشکل بر می خورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رانندگان حمل و نقل برون شهری برداشت سوخت از جایگاه‌های عرضه سوخت از قواعد ویژه‌ای پیروی می‌کند، تصریح کرد: در طول دهه گذشته جدولی که با شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی تهیه شده، منبع کار بوده است.

وی اظهار کرد: برای انواع وسایل نقلیه بر اساس ظرفیت حمل آن‌ها بوده است و اگر مربوط به بخش مسافری بوده بر اساس تعداد مسافر، سوخت و مقادیر سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه این قواعد در دهه گذشته بوده و به منظور کنترل مصرف و تامین سوخت کافی در جایگاه‌های سوخت در نظر گرفته شده است گفت: یک کامیون ۴۰ تا ۳۰ تن در هر بار سوخت گیری ۳۵۰ لیتر امکان سوخت گیری داشت، اما از اول تیر ماه به دلیل درخواست نمایندگان رانندگان کامیون و همچنین تحقیق شرکت پخش و پالایش تخصیص سوخت برای این بخش افزایش یافت.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش معطلی رانندگان در جایگاه سوخت و افزایش ظرفیت حمل ونقل و میزان بهره وری شرکت پخش و پالایش با افزایش ۲۰ درصدی سوخت در هر مرحله سوخت گیری برای کامیون‌های برون شهری و اتوبوس‌ها بر اساس ظرفیت جا به جایی کالا و مسافر موافقت کرد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری بیان کرد: حدود ۲۰ درصد متوسط افزایش سوخت برای این ناوگان در نظر گرفته شده و برای کامیون با هر ظرفیت جدولی تهیه شده و براساس جدول قواعد طرح تخصیص سوخت انجام می‌شود که البته برای قالب گروه‌های حمل و نقل برون شهری افزایش ظرفیت سوخت ۲۰ درصد است، اما طبق بررسی‌های که صورت گرفت کامیون‌های برون شهری حمل کالا ۶ تا ۱۰ تن افرایش ظرفیت سوخت گیری تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

قربانی بیان کرد: در سایر گروه‌ها از ۳.۵ تن تا ۶ تن که در هر بار سوخت گیری ۲۰ درصد افزایش یافته به طوری که از ۹۰ لیتر در هر بار سوخت گیری به ۱۱۰ لیتر در گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ تن از ۲۰۰ لیتر سوخت گیری به ۲۴۰ لیتر در هر بار و در گرو‌های ۲۰ تا ۳۰ تن از ۲۵۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

قربانی اضافه کرد: در تمامی گروه‌های حمل کالای برون شهری شاهد افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت در هر بار هستیم و تنها گروه ها‌ی ۶ تا ۱۰ تن بار میزان سهمیه سوخت آن‌ها به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: پیمانه سوخت گیری قاعدتا در حمل کالای اساسی و به ویژه برای رانندگانی که از نقاط دور دست اقدام به بارگیری می‌کنند و مدت زمان زیادی از مبدا خود دور بوده اند در نظر گرفته شده و این اقدام باعث می‌شود که مشکلات رانندگان نسبت به قبل کاهش یابد.

او ادامه داد: در بخش مسافری این سهمیه سوخت برای ناوگان اتوبوسرانی است که بالای ۴۰ سرنشین دارند و طبق رایزنی‌های صورت گرفته سهمیه سوخت آن‌ها تغییر کرده و از ۴۰۰ لیتر در هر ماه به ۴۸۰ لیتر رسیده است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری تصریح کرد: این اقدام در جهت حمایت از رانندگان کامیون برون شهری که طبق قانون باید بارنامه دریافت کنند و برای حمل مسافر هم باید رانندگان صورت وضعیت داشته باشند صادر شده است.

او اضافه کرد: تمام برنامه ریزی‌های کار توسط وزارت راه و شهرسازی به نحوی انجام شده که رانندگان طبق قانون مدار در حمل کالا بارنامه و در حمل مسافر وضعیت داشته باشند و متناسب با پیمایش و عملکرد خود سهمیه سوخت عملکردی خود دریافت کنند.

او تصریح کرد: در جهت حمایت از رانندگان قانون مدار میزان سهمیه سوخت پایه براساس مصوبات برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در تیر ماه ۵ درصد کاهش یافته است.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *