دستورالعمل اجرايي تن – كيلومتر نهايي شد
روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي
11/12/2561
در راستاي اجراي مصوبه 209 شورايعالي هماهنگي ترابري كشور، نشست تخصصي مسئولان سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي و رئيس كانون رانندگان و دبير انجمن صنفي كاميونداران كشور و نمايندگان فني آنان برگزار و بر ضرورت ابلاغ دستورالعمل اجرايي تن – كيلومتر به استانهاي سراسر كشور تاكيد شد.
به گزارش باروان به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در اين جلسه ، بررسي و تصميم‌گيري درخصوص نحوه اجراي مرحله نهايي مصوبه 209 شورايعالي هماهنگي ترابري كشور درخصوص تعيين نرخ حمل جاده‌اي براساس تن‌ – كيلومترانجام شد و پس از بحث و بررسي پيرامون مصوبه تن كيلومتر با توجه به نهايي شدن دستورالعمل اجرايي، ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه اجرايي مربوطه به استانها در دستور كار سازمان قرار گرفت.
در اين نشست همچنين مقرر شد نرخ شاخص بر مبناي هر تن – كيلومتر 1033 ريال و ضرايب مسافت به استانها اعلام شود همچنين ضريب تطبيق بين75 / 0 درصد 25 / 1 درصد توسط استانها در نظر گرفته شود.
براساس اين گزارش با توجه به اينكه اجراي اين دستورالعمل امكان دارد موارد پيش‌بيني نشده احتمالي كه جامعيت همه موارد ، معيارها و دامنه‌ها را پوشش ندهد، وجود دارد، از اين رو توافق گرديد در صورتيكه نرخهاي محاسباتي از نرخهاي فعلي كمترباشد ، نرخ فعلي ملاك عمل قرار گيرد.
اين گزارش حاكي است به منظور رفع نقايص احتمالي در اجراي مصوبه تن – كيلومتر جلسات تخصصي هر ماه برگزار و با توجه به تغييرات قيمت، اقلام هزينه‌اي ناوگان ، مبلغ نرخ تن كيلومتر به صورت دوره‌اي به روز شود.
يادآور مي‌شود محاسبه شاخص‌هاي اوليه تن كيلومتر بر اساس عوامل هزينه‌اي قيمت تمام شده و نرخ تن كيلومتر با در نظرگرفتن تاثير تك تك هزينه‌ها در واحد تن – كيلومتر و تجميع آنها صورت گرفته است ، اين نرخ بدون احتساب هزينه‌هاي سربار مانند كميسيون ، بيمه مسئوليت مدني ، تخليه و بارگيري محاسبه شد و براي دستيابي به آن بيش از 30 جلسه اصلي و فرعي ، 1060 نفر – ساعت زمان كار كارشناسي با حضور مسئولان و كارشناسان سازمان، نمايندگان كاميونداران و رانندگان ، اساتيد دانشگاه، صاحبنظران و شركتهاي مشاور تشكيل شده است.

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *