مسئول کانون کامیون‌داران استان اصفهان گفت: رانندگان کامیون در اصفهان نسبت به نحوه و مکان توزیع لاستیک دولتی معترض هستند اما این اعتراض را به صورت قانونی دنبال می‌کنند.

به گزارش باروان به نقل از تسنیم، تیرماه 97 بود که طرح توزیع انبوه لاستیک موردنیاز رانندگان شاغل در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس نرخ مصوب دولتی با استفاده از تولیدات داخلی و واردات آغاز شد. این طرح براساس توافق صورت‌گرفته بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وزارت صنعت و انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان و واردکنندگان لاستیک انجام شد.

در حالی که با تصمیم دولت، لاستیک موردنیاز کامیون‌داران توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توزیع می‌شود که کانون کامیون‌داران به دلیل پاره‌ای مشکلات ایجاد شده برای رانندگان، نسبت به این مسئله انتقاد داشته و پیشنهاد واگذاری اجرای این طرح به کانون کامیون‌داران را ارائه می‌کند.

رضا بابایی‌پور مسئول کانون کامیون‌داران استان اصفهان، درباره دلیل اعتراض کامیون‌داران نسبت به نحوه توزیع لاستیک دولتی، اظهار داشت: توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست دارد اما رانندگان نسبت به این مسئله معترض هستند.

وی افزود: پیش از این لاستیک مورد نیاز رانندگان، در پایانه بار آنها در خیابان امام خمینی (ره) توزیع می‌شد که مشکلی در این زمینه وجود نداشت، چون رانندگان هم در محل کار خود حاضر بودند و هم دریافت لاستیک مورد نیاز خود را پیگیری می‌کردند، اما اکنون واگذاری لاستیک در مجاورت مرکز شماره گذاری خودروی اصفهان انجام می‌شود که با توجه به دور بودن این مکان به پایانه بار، برای رانندگان مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

مسئول کانون کامیون‌داران استان اصفهان بیان کرد: رانندگان یک روز کامل کاری را برای پیگیری دریافت لاستیک خود به محل موردنظر مراجعه می‌کنند، صبح تا ظهر در حال نام نویسی هستند اما در پایان به عنوان مثال گفته می‌شود که شماره تحویل نشد. بنابراین علاوه بر هزینه رفت و آمد و بنزین، زمان آنها نیز بدون نتیجه بسیار هدر می‌رود و بار دیگر این روند باید در روزهای بعد تکرار شود، البته تجمعات صورت گرفته در دوران کرونا نیز مزید بر علت است که سبب انتشار بیشتر بیماری در این مکان می‌شود.  

وی ادامه داد: کامیون داران به این نحوه توزیع لاستیک دولتی معترض هستند، البته با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز صحبت کردیم که امیدواریم این موضوع در نهایت به خود کانون کامیون‌داران واگذار شود. زیرا خود کامیون‌داران به راحتی می‌توانند بررسی سایز و برند لاستیک را انجام دهند و لاستیکی که مورد نیاز آنان و برای کارشان لازم است را دریافت کنند.

بابایی پور با بیان اینکه کامیون‌داران در حال نوشتن طوماری اعتراض آمیز برای این امرهستند، گفت: البته فعالان این حوزه تمامی مطالبات خود را به صورت رسمی و قانونی پیگیری می‌کنند. همان‌گونه که مشکل عدم پرداخت کرایه آنها نیز پیگیری شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *