به گزارش باروان به نقل از فارس؛ ‌فرامرز مداح، ‌در مورد ‌ آخرین جزئیات نصب سامانه سپهتن(سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) روی کامیون‌‌های نفتکش‌‌ بیان کرد: نصب سامانه سپهتن روی نفتکش‌ها منتظر مصوبه شورای اقتصاد برای تأمین هزینه 75 درصدی آن است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این موضوع در جلسات مقدماتی که در ماه‌های گذشته در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، بررسی دقیق‌تر شد، از آنجا به دبیرخانه شورای اقتصاد رفت و منتظریم شورای اقتصاد آن را تصویب کند.

وی اضافه کرد: اول باید بحث هزینه GPS‌‌ها (موقعیت‌یاب)‌ بررسی و شفاف شود، سپس موضوع نصب آن روی نفتکش‌ها مطرح است که البته مقاومت‌هایی هم در این‌باره وجود دارد.

* مخالفت عده‌ای برای نصب سامانه سپهتن رو نفت‌‌کش‌ها 

مداح با اشاره به وجود مقاومت‌ها درباره نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان روی نفت‌کش‌ها اضافه کرد:‌ در سامانه سپهتن، ‌مبدأ و مقصد از طریق بارنامه چک می‌شود و این خوشایند عده‌ای نیست به هر حال بابت اینکه ‌سامانه‌ سپهتن و موقعیت‌یاب در این نفت‌کش‌ها نصب شود‌ و مدام مشخص باشد این ناوگان به کجا می‌رود و در چه مبادی و مقاصدی تخلیه و بارگیری دارند، مقاومت‌هایی وجود دارد.

* تصویب کلیات پرداخت هزینه موقعیت‌یاب‌ها به راننده‌ها در شورای اقتصاد

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره پرداخت هزینه‌ GPS‌ها به راننده‌ها اظهار داشت: قطعاً پرداخت هزینه GPS (موقعیت‌یاب) به راننده‌ها انجام می‌شود، کلیات اولیه این موضوع ‌یک بار در شورای اقتصاد ‌‌تصویب شده است و فقط برخی موارد جزئی آن باقی مانده است.

وی اضافه کرد: حال این موضوع دوباره به شورای اقتصاد می‌رود که امیدواریم به زودی نهایی شود.

* حذف دوربین در سامانه سپهتن ناوگان باری

مداح بیان کرد: ‌سامانه سپهتن که در حال حاضر ‌روی ناوگان نصب می‌کنیم دیگر دوربین ندارد، بنابراین بخشی از مقاومت‌ها در برابر نصب آن، از سوی راننده‌ها‌ کاهش یافته است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: موضوع دوربین‌ سامانه سپهتن هم تعیین‌تکلیف‌ نشده بود که همان‌طور که گفتم تکلیف آن روشن شد، تا بدین ترتیب دوربین در سپهتن برای کامیون‌ها حذف ‌‌شود، به هر حال چون کامیون تک راننده است، معمولا نیازی به دوربین نیست.

بنابراین گزارش پیش از این بسیاری از راننده‌ها از اینکه دوربین سامانه سپهتن در حین رانندگی به صورت مداوم روی صورت و چهره آنها است، اعتراضاتی مطرح کرده بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *