در جریان خروج کالاهای اساسی از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن بارگیری بیش از ۳۰۰۰دستگاه کامیون طی یک روز، رکورد بی سابقه ای در عملیات بارگیری این نوع کالا به ثبت رسید.

به گزارش باروان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون اموربندری و اقتصادی این اداره کل با اشاره به تداوم افزایش تلاش ها برای تسریع در خروج حجم وسیع کالاهای اساسی که طی سه ماهه اخیر در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده اند، اظهار داشت: با همکاری دستگاه های ذیربط در زنجیره تأمین کالا از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه ی جذب کامیون، بیش از ۳ هزار دستگاه کامیون  طی یک روز کاری جذب، بارگیری و از مجتمع بندری امام خمینی(ره) خارج شد.

ایرج مدیری در ادامه افزود: تا پایان خردادماه سال جاری در حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزارتن  انواع کالای اساسی به وسیله کامیون به اقصی نقاط کشور حمل گردید که نشان  از رشد ۲۹درصدی حجم محمولات در این نوع از حمل دارد.

وی همچنین میزان رشد در زمینه ی جذب کامیون را ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری از ابزارهای تشویقی به منظور ترغیب کامیونداران برای حمل محمولات کالاهای اساسی  و ارتقای سطح همکاری بین دستگاه های متولی حمل و نقل، شاهد افزایش مستمر خروج کالا از طریق انواع شیوه های حمل و نقل  از جمله حمل و نقل جاده ه ای باشیم.

یادآور می شود طی سه ماهه نخست سال جاری  با رشدی ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن  انواع کالاهای  اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تخلیه شده است که این امر هم افزایی بیشتر دستگاه های ذیربط در زنجیره تأمین کالا برای تسریع در خروج این حجم را می طلبد.

 

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *