یگ گروه که ماموریت داشتند چهار رادیو را در نزدیکی بلندترین قله آتشفشانی دنیا نصب کنند، با کامیون‌های کوچک مرسدس بنز موفق شدند رکورد قرارگیری یک وسیله نقلیه چهارچرخ در بلندترین ارتفاع را بهبود ببخشند.

به گزارش باروان و به نقل از ایسنا،  کامیون‌های کوچک شرکت مرسدس بنز موسوم به “Unimog” یا سری U با مدل “U 5023” موفق به ثبت رکورد جدیدی در قرارگیری یک وسیله نقلیه چهارچرخ در ارتفاع شدند و به ارتفاع 6694 متر از سطح دریا رسیدند.

مأموریت این بود که چهار رادیوی اضطراری را در کمپ‌ها و استراحتگاه‌های مرتفع حوالی “اوخوز دل سالادو” در شیلی که بلندترین آتشفشان فعال روی زمین با قله 6893 متری است، نصب شود.

کامیون‌های کوچکی که در این ماموریت به کار گرفته شدند یک جفت “Unimog” بودند که به طور ویژه با لاستیک‌های مخصوص آفرود و دیگر تجهیزات آماده شده بودند.

 کامیون‌های کوچک شرکت مرسدس بنز موسوم به "Unimog"

این کامیون‌ها به منظور کنترل شرایط در زمین‌های کوهستانی و پیمایش بدون مشکل سطوح شیب دار بدون افتادن، مجهز به سیستمی بودند که به آنها اجازه می‌داد وزن خود را به سمت جلو و عقب هدایت کنند تا مرکز ثقل آنها تغییر کند.

“ماتیاس جش” سرپرست گروه اعزامی در طول این ماموریت موفق شد رکورد قبلی خود را که در سال 2014 با یک مرسدس “زتروس” به دست آورده بود، بشکند.

 کامیون‌های کوچک شرکت مرسدس بنز موسوم به "Unimog"

البته بالا رفتن تا این ارتفاع برای نصب رادیوها ضروری نبود، چرا که آنها در ارتفاع 6100 متری نصب شدند، اما ماتیاس تصمیم به کمی بالاتر رفتن و تاریخ سازی گرفت.

وی می‌گوید: صادقانه بگویم، ما تحت تأثیر این قرار گرفتیم که موتور بنزینی 4 سیلندر این کامیون سازگار با استاندارد یورو 6 قادر به نفس کشیدن در آن ارتفاع بود. در حالی که ما در نصف این ارتفاع به سختی نفس می‌کشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *