به گزارش باروان به نقل از  اقتصاد نیوز، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تردد از پایانه‌های مرزی صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل آن که سطح بالایی از تردد‌ها در پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود، بنابراین باید سیستم یک پارچه‌سازی و ساماندهی خدمات در این مناطق افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی پایانه‌های مرزی بر عهده سازمان راهداری است، گفت: در همین رابطه دسترسی به خدمات‌دهی مطلوب و همچنین ایجاد ایستگاه‌های مرزی جهت ارائه خدمات مطلوب به کامیون‌داران در دستور کار قرار دارد.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه بخشی از پایانه‌های مرزی مربوط به مناطق ویژه اقتصادی و تجاری است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که کلیه مجموعه پایانه‌های مرزی در فرودگاه‌ها، راه آهن و سایر بخش‌ها را ساماندهی و یک پارچه کنیم و مدیریت آن‌ها را بر عهده بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در صورتی که متولی صفر تا صد ارائه خدمات در پایانه‌های مرزی بر عهده سازمان راهداری قرار گیرد؛ می‌توانیم میزان رضایت در این حوزه‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: ساماندهی راه‌ها، جاده‌ها و آسفالت در پایانه‌های مرزی را باید در دستور کار خود قرار دهیم و اقدامات دیگری را همزمان با نزدیک شدن اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

حسن‌نیا تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته میزان تردد در اربعین حسینی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد به همین دلیل  باید زیرساخت‌های جاده‌ای و دسترسی آسان‌تر به مرز‌ها و گمرکات آن‌ها را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: متأسفانه کوتاهی‌هایی در پایانه‌های مرزی برای تردد کامیون‌های ترانزیتی رخ داده است که سعی داریم با یک پارچه سازی تمامی اقدامات در پایانه‌های مرزی بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

وی درباره مشکلات در تامین لاستیک کامیون داران گفت: تا به امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک در بین کامیون داران توزیع شده است که البته در برخی از  بخش‌های توزیع کاستی‌هایی وجود داشته که به زودی آن‌ها را برطرف می‌کنیم.

حسن‌نیا بیان کرد: اگر کامیون داران همچنان با مشکل تامین لاستیک مواجه باشند در صورت مراجعه به سازمان راهداری نیاز آن‌ها را برطرف خواهیم کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *