دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک گفت: آن‌قدر نهاد و سازمان در بخش حمل‌ونقل وجود دارد که به آسانی نمی‌توان تغییر جدی ایجاد کرد. با این حال شرایط در حال بهبود است.

به گزارش پایگاه خبری باروان به نقل از تین‌نیوز، محمد عیقرلو در گفتگو با این شبکه خبری با اشاره به روز ملی حمل‌ونقل تاکید کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه دولت، حمایت و تلاش‌های جدی وزیر راه‌وشهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

او افزود:  عمده‌ترین دلیل هم این است که همه چیز در دست این بخش‌ها نیست. آن‌قدر نهاد و سازمان وجود دارد که به آسانی نمی‌توان تغییر جدی ایجاد کرد.

عیقرلو گفت: ما امیداریم ناوگان نوسازی شود و سیستم‌های نویت در حمل‌ونقل شکل بگیرد. همچنین امیدواریم مقررات دست‌وپا گیر به کمک وزارت‌ راه‌وشهرسازی حل شود.

دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک با اشاره به مشکلات موجود در صنعت حمل‌ونقل تصریح کرد: عمده مشکلات ما با بیمه و مالیات است. عدم جذب سرمایه‌گذرای داخلی و خارجی در صنعت حمل‌ونقل هم از دیگر مشکلات ماست.

او افزود: بسیار خوشبینم که با ایجاد معاونت حمل‌ونقل در وزارت راه‌وشهرسازی و تلاش‌های بی‌وقفه آن در حوزه هماهنگی با زیرمجموعه‌ها، شرایط بهبود پیدا کند. روندی که البته در حال حاضر هم آغاز شده است.

عیقرلو با اشاره به آخرین مصوبه شورای عالی ترابری درباره حل موانع ترانزیت مواد دخانی گفت: این کار یک گام بسیار موثر بود. انتظار ما از این بخش هنوز هم بیش از اینهاست. چون توانایی لازم در این بخش وجود دارد. مشکلات عجیبی در این حوزه وجود داشت و اصلا وضعیت شفاف نبود. این مسئله به محض اینکه وارد شورای هماهنگی ترابری شد بلافاصله دستور لغو را صادر کردند و همه‌ چیز به روال عادی برگشت.

او تاکید کرد: اینکه سازمان راهداری اعلام کرده کامیون‌های فرسوده حق تردد ندارند کار بزرگی است. تغییر نگاه سازمان بنادر و دریانوردی و روی کار آمدن تیم آقای راستاد نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است و اینها خبرهای خوبی است. مطمئن هستم که نتیجه کار خوب خواهد بود. تا همین جا هم تعاملاتی که انجام شده بسیار قابل توجه است.

عیقرلو تصریح کرد: توقعات ما به عنوان بخش خصوصی تمام‌شدنی نیست و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. ما به دنبال بهبود وضعیت هستیم. مطمئن هستم با جدیت و نگاهی که در حال حاضر در بخش دولتی وجود دارد شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *