یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه وسایل نقلیه خودران، سیستمی ارائه داده که امکان هدایت دو کامیون را تنها با یک راننده ممکن می‌کند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.
شرکت “پلوتون تکنولوژی”(Peloton Technology) که در حوزه وسایل نقلیه خودران فعالیت می‌کند، سعی دارد تا به پیشرفت وسایل نقلیه خودران سرعت بدهد.

این شرکت، از یک سیستم رانندگی خودران برای کامیون‌ها رونمایی کرده که به دو کامیون نیاز دارد. عملکرد این سیستم طوری نیست که یک کامیون، تنها و با کمک حسگر، دوربین و نرم‌افزار مسیریابی در بزرگراه حرکت کند؛ بلکه در آن، یک کامیون که راننده‌ای در آن نشسته، نقش راهنما را دارد و کامیون دیگری آن را دنبال می‌کند. کامیون دوم، بدون راننده است و به صورت خودران عمل می‌کند. این کاروان، دو وسیله نقلیه جداگانه دارد که به یک نرم‌افزار متصل هستند و با فاصله مشخصی از یکدیگر حرکت می‌کنند. راننده در واقع، هر دو کامیون را تحت کنترل دارد.

سیستم تعقیب خودران به دو کامیون متصل می شود

این سیستم موسوم به “تعقیب خودران”(Automated Following)، به نرم‌افزار پیشین شرکت پلوتون تکنولوژی موسوم به “پلاتون‌پرو” (PlatoonPro) شباهت دارد. این نرم‌افزار، یک سیستم نرم‌افزار و سخت‌افزار خودکار است که به دو کامیون متصل می‌شود و به راننده کامیون عقبی اجازه می‌دهد پای خود را از روی پدال‌های ترمز و گاز بردارد. ولی از آنجا که سیستم هنوز فناوری خودران سطح یک است راننده باید فرمان را به دست بگیرد و جاده را نگاه کند. کامیون اول، تحت کنترل راننده است اما کامیون دوم، به تنهایی و بدون کمک راننده حرکت می‌کند و به دنبال کامیون راهنما می‌رود.

دکتر “جاش سوئیتکز” (Josh Switkes)، مدیرعامل پلوتون تکنولوژی، در مصاحبه خود گفت: این سیستم، از توانایی رانندگان انسان و ارتباط میان دو وسیله نقلیه استفاده می‌کند؛ در نتیجه کار، کاملا در دست ربات‌ها نیست و مبتنی بر همکاری میان انسان و فناوری خودران است.

وی افزود: بسیاری از وسایل نقلیه خودران، به جاده‌های مشخصی محدود هستند و اغلب به راننده نیاز دارند. همکاری انسان و سیستم‌های خودران، امکان مدیریت موقعیت‌های بیشتری را فراهم می‌کند و نیاز به حضور رانندگان را در کامیون دوم محدود می‌سازد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *