مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۵ هزار و ۱۹۹ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده که نشان دهنده تداوم فعالیت تجاری بین‌المللی در این خطه از کشور با شروع فعالیت مجدد است. در ادامه مشروح این خبر را به گزارش از باروان می خوانید.

کاهش تردد روزانه کامیون به علت شیوع کرونا

به گقته ی جابر اکبرزاده مدیر این پایانه مرزی متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۴۴۰ دستگاه عنوان کرد؛ به گفته ی وی در این مدت ۶۷ هزار و ۱۲۵دستگاه کامیون از کشور خارج شده که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز امسال ۷۸ هزار و ۷۴ دستگاه بوده در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۵۳ هزار و ۸۴۷ دستگاه بود.

عمده کالاهای وارداتی و صادراتی پایانه مرزی بازرگان

  به گفته ی مدیر پایانه ی مرزی بازرگان عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

ایشان هم‌چنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

وضعیت کنونی تردد کامیون ها از بازرگان

گمرک بازرگان از روز پنجشنبه ۱۵خرداد ‌سال جاری پس از پیگیری‌ های متعدد مسئولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است.

موقعیت جغرافیایی پایانه های مرزی آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *