به گزارش باروان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه از بیست و پنجم اسفند تا ۱۵ فروردین، ۸۱۶ هزار تن کالا در قالب ۳۳ هزار سفر از بنادر کشور به مقاصد داخلی کشور حمل شده است، گفت: یازدهم فروردین بیشترین بارگیری کالا توسط کامیون‌های حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور انجام شد که در مجموع ۲ هزار و ۶۶۳ دستگاه کامیون بیش از ۶۵ هزار ۷۰۰ تن کالا را از بنادر کشور حمل کرده‌اند.

او ادامه داد: بندر امام خمینی (ره) با ۵۳ درصد کالا‌های اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با ۱۶ درصد رتبه دوم را در جابه‌جایی کالا‌های اساسی داشته است.

قربانی تصریح کرد: بندر چابهار هم افزایش چشمگیر در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی داشته و توانست رتبه سوم را با ۱۰ درصد به خود اختصاص دهد.

او با اشاره به اینکه حمل محصولات کشاورزی دامی، مواد غذایی و کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم در این ایام بسیار با اهمیت بوده است، افزود: بیش از یک میلیون و ۸۲۵ هزار تن کالا جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری اظهار کرد: حمل این کالا‌ها در این بازه زمانی نشان‌دهنده تامین تمامی اقلام مورد نیاز و اساسی مردم بوده است و مردم در این ایام به هیچ عنوان نباید نگران حمل و جابه‌جایی کالا‌های مورد نیاز خود باشند.

قربانی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سطوح ملی و استانی برای ایجاد فضای مناسب جهت فعالیت رانندگان حمل‌ونقل کالا و مسافر اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند، افزود: اقدامات بهداشتی و سلامت رانندگان حمل کالا‌های اساسی باید در تمامی بخش‌ها رعایت شود.

این مقام مسئول بیان کرد: عمده اقدامات در زمینه حمل کالا در جاده‌های کشور ویژه کالای اساسی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بوده است و ما سعی کرده‌ایم اعلام بار‌ها را از سالن‌های حمل بار خارج و در محوطه باز انجام دهیم.

او تاکید کرد: در این ایام سعی کردیم بسته‌های بهداشتی را در پایانه‌های بار بین رانندگان کامیون و اتوبوس توزیع کنیم.

معاون حمل‌ونقل اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقلی به ازای صدور هر بارنامه باید از امکانات اولیه بهداشتی استفاده کنند.

قربانی با اشاره به اینکه برای تشویق رانندگان جهت حمل کالا در جاده‌های کشور سعی کرده‌ایم سوخت جبرانی در حدود ۳۰ درصد به تمامی رانندگانی که در این ایام به ویژه از بنادر جنوبی کشور کالا را جابه‌جا می‌کنند تخصیص دهیم، افزود: همچنین سهمیه ویژه در حوزه لاستیک را هم به کامیونداران اختصاص می‌دهیم.

معاون حمل‌ونقل تصریح کرد: پرداخت به موقع کرایه کالا‌های اساسی را لحاظ کرده‌ایم و همچنین به شرکت‌ها تعهد کرده‌ایم که برای پرداخت کرایه رانندگان در مقاصد پس از تخلیه کالا‌ها هم اقدامات لازم را انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *