مدیر كل حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور گفت: حذف بارنامه فیزیكی از ابتدای سال آینده، ساماندهی و بهبود مدیریت حمل بار را در پی دارد.

به گزارش باروان به نقل از ایرنا، غلامحسین دغاغله؛ مدیر كل حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور گفت: طرح حذف بارنامه فیزیكی در راستای تحقق شعار دولت الكترونیك، سیستمی كردن برنامه ها و صرف جویی در مصرف كاغذ در كشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: این طرح از دو سال قبل با تبدیل بارنامه های هشت برگی به سه برگی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور كلید خورده و از ابتدای سال آینده بارنامه های كاغذی حذف و سیستم هلوگرام بارنامه ای جایگزین می شود.
مدیر كل حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور گفت: كاهش زمان حمل بار در ناوگان حمل و نقل باری و دقت در نظارت ها از مزایای طرح مذكور است.
دغاغله اظهار كرد: پیوست الكترونیكی معاینه فنی خودروهای باری و حمل و نقل عمومی با پایگاه های صدور بارنامه و صورت وضعیت از دیگر برنامه های این سازمان در راستای تحقق شعار دولت الكترونیك است.
وی توضیح داد: این طرح در راستای جلوگیری از جعل و سوء استفاده از برگه های معاینه فنی كاغذی در كشور اجرایی شده است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح از چهار ماه پیش در كشور آغاز شده كه با آغاز آن از 130 هزار مركز صدور معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین كشور حدود 100 هزار واحد كاسته شده است.
این مسوول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور، از اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان جاده ای عمومی كشور از ابتدای مهر ماه امسال خبر داد گفت: در این طرح بر خلاف طرح های قبلی سوخت به صورت ماهانه در اختیار وسایل نقلیه عمومی قرار می گیرد.
دغاغله بیان كرد: در طرح مذكور، سوخت به ناوگانی تعلق می گیرد كه پیمایش آنها بر اساس اسناد حمل از طرف سازمان حمل و نقل و راهداری كشور به شركت ملی پخش ابلاغ شده و سوخت بر اساس آن در اختیار رانندگان قرار می گیرد.
وی بیان كرد: در این طرح رانندگانی كه عملكرد و اسناد حمل نداشته باشند سهمیه پایه كشوری خواهند داشت و در دوره های مختلف از سهمیه آنها كاسته می شود.
مدیر كل حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور ادامه داد: با اجرای این طرح یكی از مهمترین دغدغه های مسئولان كه اختصاص سوخت به ناوگان فعال، صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت است محقق می شود و كاهش روزانه حدود هشت میلیون لیتر در مصرف نفت گاز جامه عمل می پوشد.
دغاغله گفت: سهمیه ها وسایل نقلیه عمومی در این طرح بر اساس سن و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی به 11 طبقه تقسیم شده و برای هر یك از این طبقه ها سهمیه مختلفی تعلق گرفته است.
وی افزود: سهمیه سوخت وسایل نقلیه عمومی در این طرح نسبت به قبل حدود 17 درصد كاهش دارد و از ابتدای آذرماه نیز مرحله دیگری از این كاهش اجرا می شود.
مدیر كل حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت این طرح در دو مرحله اجرایی می شود كه در مرحله نخست، سوخت بر اساس اسناد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ابلاغ به وزارت نفت تخصیص می شود و در مرحله دوم (مهرماه سال آتی) با نصب GPS بر روی ناوگان گازوئیل سوز ادامه خواهد یافت.
مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان مركزی نیز گفت: این استان با 30 هزار كیلومتر مساحت و یك میلیون و 440 هزار نفر جمعیت ، جایگاه نوزدهم كشور را از نظر جمعیت به خود اختصاص داده است.
غلامعباس بهرامی نیا بیان كرد: استان مركزی با وجود دو هزار و 800 واحد صنعتی رتبه چهارم كشور از نظر صنایع بزرگ و دوم كشور از نظر صنایع كوچك را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: استان مركزی با تولید سالانه 15 میلیون تن مواد معدنی جزو 10 استان برتر در زمینه تولید مواد معدنی و یازدهمین استان كشور از نظر تولید محصول های كشاورزی را به خود اختصاص داده است.
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان مركزی بیان كرد: هم اكنون شش هزار و 300 كیلومتر جاده در كشور وجود دارد كه 582 كیلومتر آن را راه های ترانزیتی و بقیه آن را راه های شریانی تشكیل می دهد.
بهرامی نیا گفت: روزانه به طور میانگین 490 هزار وسیله نقلیه سواری از محورهای استان مركزی تردد دارد و این استان رتبه ششم را در این شاخص كشوری دارد.
هم اكنون 10 هزار وسیله نقلیه در ناگان حمل نقل عمومی ، یك هزار و 13 هزار و 600 راننده، 9 پاسگاه پلیس ، 35 واحد امداد رسان جاده ای و شش مركز معاینه فنی در استان فعال است.
میزان تلفات جاده ای در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یك و دو دهم درصد افزایش داشته است.
 
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *