یک کامیون خودران در آمریکا که حاوی 18100 کیلوگرم کره بود، با موفقیت توانست مسیری 4500 کیلومتری را طی کند و پیشرفت این فناوری را به رخ بکشد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

برای نخستین بار یک کامیون خودران در آمریکا با طی کردن مسافت 4500 کیلومتری توانست مسیری طولانی را از کالیفرنیا تا پنسیلوانیا طی کند.

کامیون یادشده مجهز به فناوری هدایت خودران پلاس ای آی بود و توانست در جاده‌های چندین ایالت آمریکا با موفقیت حرکت کرده و در نهایت به مقصد برسد. این در حالی است که هنوز قوانین و زیرساخت‌های مورد نیاز برای حرکت خودروهای خودران در آمریکا و بسیاری از نقاط جهان فراهم نشده است.

با توجه به تفاوت‌های آب و هوایی، جغرافیایی و فنی در ایالت‌های مختلف آمریکا که بر تجهیزات نصب شده بر روی خودروهای خودران تاثیر می‌گذارد، کسب این موفقیت برای سازندگان این کامیون بسیار خرسند کننده بوده است.

برای کسب اطمینان از حرکت دقیق و مناسب کامیون خودران مذکور از فناوری هوش مصنوعی و حسگرهای متعددی نیز استفاده شده است.

اگر چه این کامیون در طول مسیر به طور خودکار حرکت کرد، اما برای کسب اطمینان از عدم وقوع مشکل یک راننده و یک مهندس نیز در طی مسیر در این کامیون حضور داشتند. این کامیون طی مسیر خود انواع شرایط آب و هوایی اعم از گرمای شن‌زار و کویر تا باران وبرف را پشت سر گذاشت.

منبع: فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *