در گامی جدید، سامانه هوشمند باروان موفق به اخذ مجوز بازارگاه های الکترونیکی حمل و نقل جاده ای کالا شد.

مدیریت سنتی حمل و نقل جاده ای کالا در کشور و نبود سیستم نظارتی کارآمد، افزایش قاچاق کالا بصورت ترانزیت زمینی، هدر رفت منابع دولتی، متغیر بودن اقتصاد حمل و نقل، صرف هزینه های بالا، رتبه پایین کشور در شاخص عملکرد لجستیک(LPI)، پراکندگی فعالیت شرکت های حمل و نقلی، عدم سوددهی و بازدهی مناسب مؤسسات حمل و نقلی، کیفیت پایین خدمات جابجایی بار، سودجویی دلالان و واسطه های اعلام بار و به تبع ضایع شدن حق رانندگان که کار اصلی حمل بار را آنها انجام می دهند، کاهش درصد سهم رانندگان از هزینه حمل بار، خالی و بدون بار بودن اکثر کامیونها در مسیر برگشت، سردرگمی رانندگان در جستجو و یافتن بار و اتلاف عمر و هزینه های این قشر زحمت کش، بی توجهی به صنف رانندگان تریلی و کامیون، نداشتن عزتمندی شغلی مطلوب، فرسودگی بیشینه ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا، آلودگی محیط زیست، حرفه ای نبودن صنعت حمل و نقل و عدم بکارگیری فناوریهای نوین در کنار رویای ایجاد فرایند ساده و شفاف حمل بار در کشور، ایجاد ناوگان یکپارچه و حرفه ای و مدرن کردن حمل و نقل کشور همه و همه انگیزه ای شد برای اینکه تیم نخبگان شرکت ایده آوران ارتباطات فهام ایرانیان «سامانه هوشمند باروان» را ابداع کنند. این سامانه هوشمند حمل بار در حوزه حمل و نقل جاده ای کالا فعال بوده و بستری آنلاین و یکپارچه برای مدیریت ارتباط میان صاحبان کالا، رانندگان، شرکت های حمل و نقلی و هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای را فراهم آورده است که بصورت وب اپلیکیشن بر دامنه www.bar1.ir و نیز بصورت اپلیکیشن اندروید بصورت رایگان در دسترس همگان است.

باروان به لحاظ جامعیتی که دارد بتدریج تمامی خلاء های این حوزه را پوشش داده و راه حل های مناسب و سالمی برای حل معضلات حمل و نقل کشور فراهم آورده است. از جمله مهمترین نتایج به دست آمده از برایند تلاش های شبانه روزی متخصصین باروان در داخل و خارج از کشور، طراحی و راه اندازی سیستم خودکار تعیین نرخ حمل کالا بر اساس شاخصهای علمی است که در هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک نیز رونمایی و برگزیده شد.و در این راستا در ماه گذشته به عنوان نماینده و مشاور علمی و فنی انجمن صنفی کامیونداران کل کشور و به عنوان بازوی مشورتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ­ای کشور در جلساتی موسوم به «تعیین نرخ حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر» و به عبارت علمی ­تر «کشف منطق رفتار حاکم بر کامیون و راننده تقسیم بر هر کیلومتر پیماش ناوگان» طرح فوق ارائه و تحسین کارشناسان مربوطه را به همراه داشت. در ادامه سیر موفقیت ها و دستاوردها، اوایل هفته گذشته به تاریخ 1397/5/6، طی تعاملات نزدیک باروان و سازمان راهداری و بررسی های علمی و فنی صورت گرفته مجوز بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل جاده ای کالا به باروان اعطا گردید.

بازارگاه الکترونیکی یا Electronic-Marketplace بستری آنلاین برای تعامل، مذاکره و انجام معامله بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان خدمات حمل و نقل جاده‌ای کالاست که تحت نظارت و پایش سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کشور فعال بوده و با هدف تعامل، همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر اضلاع مختلف حمل و نقل کشور راه اندازی گردیده است. این سامانه هم اکنون بطور رایگان در دسترس صاحبان کالا و رانندگان کامیون و نیز شرکت های حمل و نقلی کشور می باشد.

برخی از خدمات و مزیت‌های باروان به عنوان بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار برای اضلاع حمل و نقل کشور عبارت است از:

خدمات و مزایای باروان برای رانندگان و مالکان کامیون، صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقلی

عدم اتلاف وقت و جستجوی بی حاصل بار

حمل بار توسط رانندگان حرفه ای و ناوگان مجهز

عدم نیاز به حضور در پایانه‌ها و سالن های اعلام بار و …

مدیریت تخصصی و مدرن اعلام و جابجایی بار

مشاهده و انتخاب آنلاین بارها در هر زمان و هر مکان

شبکه سازی سراسری شرکت های حمل و نقلی

دستیابی سریع و راحت به بار برگشتی

گسترش فعالیت شرکت های باربـری

کاهش هزینه ها، کسب درآمد بیشتر

دسترسی سریع و همیشگی به ناوگان حرفه ای

جستجوی پیشرفته بار بر اساس نوع وسیله نقلیه، نوع بار، موقعیت جغرافیایی و …

بیمه مسئولیت بار، از طریق معتبرترین شرکتهای بیمه

قیمت گذاری منصفانه و تخصصی حمل بار با قابلیت مشاهده تمام جزئیات هزینه ها

اعلام بار در هر لحظه و هر مکان

حذف دلالان و واسطه‌های سودجو

رهگیری آنلاین و نظارت بهتر بار در تمام طول مسیر

مدیریت آنلاین و یکپارچه ارتباط میان صاحبان کالا، رانندگان و شرکت های حمل و نقلی

حمل بار توسط رانندگان حرفه ای و ناوگان مجهز

حمل و نقل سیستماتیک و مدرن

مدیریت تخصصی و مدرن اعلام و جابجایی بار

آرامش و اعتماد برای جامعه حمل و نقلی

سیستم ارزیابی و رتبه بندی عملکرد رانندگان

سهولت استفاده، تضمین سرعت، ایمنی و کیفیت خدمات

قابلیت مشاهده سوابق حمل بار و امتیازات رانندگان

بهبود ارائه خدمات تخصصی

افزایش درآمد

تسریع فرآیند بارگیری در مبداء

تحویل به موقع کالا در مقصد

مدیریت تخصصی و مدرن حمل و نقل بار

 

ورود سامانه باروان به حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا در کشور به تدریج سبب سالم‌سازی  هر چه بیشتر اقتصاد حمل و نقل، کاهش قاچاق ترانزیتی کالا، هوشمندسازی و مدرن سازی سیستم حمل و نقل جاده‌ای کالا، کاهش تردد بی ثمر ناوگان حمل و نقل کالا و به تبع کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری سیستم حمل و نقل و ارزش افزوده بالا برای اقتصاد کشور می‌شود.

همچنین با توجه به رویکرد علمی و آموزشی باروان برای ارتقاء هر چه بهتر رانندگان کامیون و خانواده های آنها از لحاظ علمی و اجتماعی و فنی و برنامه ریزی های صورت گرفته می تواند به حرفه ای تر شدن این بخش از جامعه و افزایش منزلت اجتماعی آنان کمک شایانی کند.

باروان بر این باور است که ایجاد و توسعه پایدار «بازارگاه های الکترونیکی حمل بار» راه حل بهبود شرایط حمل و نقل کشور است و منجر به تحول و بهره وری بهینه این صنعت خواهد شد.

 

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *