ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرد که عرضه نهایی کامیون تمام برقی و نیمه خودران تسلا سمی به دلیل کمبود سلول باتری جدید ۴۶۸۰، تا سال میلادی آینده ممکن نخواهد بود.

توییت جدید ایلان ماسک نشان می‌دهد که کامیون تمام برقی تسلا سمی (Tesla Semi) ممکن است طبق برنامه‌ریزی اولیه در سال ۲۰۲۱ عرضه نشود. به گزارش Carscoops، کامیون سمی در اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و درحالی‌که تسلا قصد داشت در سال ۲۰۱۹ تحویل آن را به مشتریان آغاز کند، این تاریخ بدون رخ دادن هیچ تغییر خاصی آمد و رفت. از همین اواخر، مشخص شده بود که تحویل برخی مدل‌ها قبل از پایان سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود اما به نظر می‌رسد دیگر چنین چیزی وجود ندارد. باروان سامانه هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

ایلان ماسک ضمن پاسخ به توییتی درباره‌ی چگونگی و زمان عرضه کامیون تمام برقی و نیمه خودران تسلا سمی گفت که تسلا این کامیون را با ویژگی جدید و نوآورانه پلاتونینگ (Platooning) به بازار عرضه خواهد کرد، اما ماسک اظهار داشت که این اتفاق ممکن است تا سال آینده رخ دهد.

کامیون تسلا

ایلان ماسک در توییت خود نوشت:

ما الان در محدودیت بیش از حد برای تأمین سلول باتری هستیم، اما احتمالاً سال آینده مشكلی نداریم.

دليل اصلی طولانی شدن فرایند عرضه‌ی نهایی تسلا سمی نسبت به برنامه‌ريزی‌های ابتدایی، اين حقيقت است كه از سلول‌های باتری جديد ۴۶۸۰ تسلا استفاده می‌شود. تسلا سال گذشته از این سلول‌ها رونمایی کرد و ‌اکنون آن‌ها را فقط در محل آزمایشی کارخانه فریمونت تولید می‌کند؛ درحالی‌که تسلا به‌زودی تولید خود را افزایش می‌دهد و چند گیگاوات ساعت را به کمک تولید سلول‌های ۴۶۸۰ در آینده نزدیک ایجاد می‌کند. تسلا مجبور است برخی از این سلول‌ها را به مدل‌های دیگر اختصاص بدهد؛ از جمله تسلا مدل Y که در گیگافکتوری برلین آلمان تولید می‌شود.

در ابتدا از تسلا سمی به‌عنوان کامیون تمام برقی با ظرفیت پیمایش ۸۰۴ کیلومتر (۵۰۰ مایل) با یک ‌بار شارژ صحبت می‌شد؛ اما سال گذشته ایلان ماسک اظهار داشت که ظرفیت پیمایش آن در واقع ۹۶۵ کیلومتر (۶۰۰ مایل) خواهد بود.

کامیون برقی تسلا

منبع: زومیت

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *