گیگا بزرگترین کامیون ساخت کمپانی ژاپنی ایسوزو است که به منظور انجام کارهای سنگین طراحی شده است. نسل دوم این کامیون فروش جهانی داشته و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا از قبیل موتورهای دیزل یورو پنج است که قدرتی معادل ۴۲۰ تا ۵۲۰ اسب بخار تولید میکنند.

کمپانی ایسوزو همیشه به خاطر محصولات قابل اعتماد خود زبان زد بوده است که گیگا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ ۳ سال یا ۵۰۰،۰۰۰ کیلومتر گارانتی، مهر تاییدی بر این اعتماد چندین ساله است. علی رغم طراحی داخلی کابین که خیلی ساده است، فضای کافی برای راننده و مسافر به خوبی در نظر گرفته شده است. داشبورد و قسمت داخلی درب‌ها از جنس پلاستیک سخت هستند. صندلی بادی قابل تنظیم با روکشی از کتان لطیف راحتی در نشستن و امکان انتخاب موقعیت مناسب برای رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مشخصات فنی ایسوزو گیگا

فرمان قطور این خودرو به راحتی در دست جا می‌گیرد و قابلیت تنظیم در تمام جهات را دارد. تنها نکته قابل توجه ظاهر قدیمی فرمان خودرو است که کمپانی ایسوزو برای همگام بودن با طرحهای مدرن روز دنیا بایستی در طراحی آن تجدید نظر کند.
کشنده ایسوزو گیگا با موتور ۶ سیلندر خطی 6WG1 در مدلهای TCS, TCC و TCN با سه نوع قدرت متفاوت ارائه شده است؛

این موتورها دارای استاندار یورو پنج و با قدرتهای ۴۲۰، ۴۶۰ و ۵۲۰ اسب بخار هستند که به ترتیب گشتاورهایی معادل ۱۸۶۳، ۲۲۵۶ و ۲۲۵۶ نیوتن متر را تولید می‌کنند. موتور 6WG1 با حجم ۱۵.۶ لیتر مجهز به خنک کننده توربو و سیستم تزریق سوخت مستقیم، باعث شده است که این کامیون در ردیف مدلهای موتور حجیم بازار خودروهای سنگین ژاپن قرار گیرد.

این کشنده با دو مدل گیربکس اتوماتیک-دستی ۱۲ و ۱۶ سرعته و یا گیربکس ۱۶ سرعته دستی ارائه می‌شود. مخزن سوخت این خودرو گنجایشی معادل ۱۰۰۰ لیتر دارد که می توان مسافتی بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر را با این مقدار طی کرد. ایسوزو گیگا یک بارکش قوی و قابل اطمینان با کابین جادار و طراحی مهندسی است.

ایسوزو گیگا، کامیونی سازگار با جاده‌های درون شهری و برون شهری است. هر سه نوع موتور ارائه شده توسط کمپانی ایسوزو از استاندارد یورو پنج برخوردار هستند و نه تنها قدرتمند بلکه با محیط زیست نیز سازگاری دارند. و در آخر نوبت به راحتی و آرامش رانندگی است که آن را مدیون سیستم تعلیق این کامیون ژاپنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *