انرژی الکتریکی آینده صنعت خودروسازی را به خود اختصاص داده است و تمامی خودروهای سنگین و سبک در آینده‌ای نه چندان دور با استفاده از برق قدرت خود را تامین خواهند کرد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

جیلی نیز که یکی از خودروسازان بزرگ چینی است به تازگی مدلی مفهومی از کامیون الکتریکی خود را به نمایش گذاشته است. انتظار می‌رود این کامیون الکتریکی در آینده با برند جیلی و با برد طولانی به بازار عرضه شود.

کامیون برقی جیلی همسان سمی تسلا

ظاهر کامیون برقی جیلی کاملا شبیه به کامیون تسلا است و به نظر می‌رسد چینی‌ها همچنان بر کپی برداری از محصولات موفق اصرار دارند و قادر به ترک این رویه نیستند. با توجه به اینکه این کامیون یک مدل مفهومی است، طراحان جیلی سعی کرده‌اند تا اصول آیرودینامیک را در طراحی آن بیشتر رعایت کنند و فرمی آینده نگرانه برای این خودرو مهیا سازند. جلوپنجره کامیون جیلی از نوارهای عمودی درخشان تشکیل شده که جلوه جذابی را به این کامیون الکتریکی بخشیده است.

در قسمت عقب کامیون اتاق خوابی برای استراحت راننده در نظر گرفته شده است و می‌توان کامیون جیلی را اصطلاحا سقف بلند خطاب کرد. پیش‌بینی می‌شود برد این کامیون برقی با توجه به شرایط، بین 634 تا 805 کیلومتر باشد. کامیون‌های الکتریکی برای تجاری شدن نیاز به توسعه فناوری در زمینه شارژ سریع و باتری‌های بزرگ دارند، از این رو به نظر می‌رسد زمان زیادی تا فراگیر شدن استفاده از کامیون‌های برقی در جهان باقی مانده باشد.

منبع: خودروبانک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *