صنعت خودروسازی با سرعت زیادی به سمت طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و خودران پیش می رود. شاید بتوان گفت شرکت آمریکایی تسلا پیشتاز این عرصه است اما سایر شرکت های بزرگ خودروسازی نظیر بنز، ولوو و اخیراً فورد نیز به این عرصه وارد شده اند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

فورد

احتمالاً تعجب می کنید چون شرکت ford به عنوان سازنده کامیون، خیلی شناخته شده نیست، اما بصورت جدی در عرصه جذاب ساخت کامیونهای نوین وارد شده است. در تازه ترین ابتکارات، این شرکت، کانسپت کامیون جدید خود به اسم F-Vision را در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA 2018 هانوفر آلمان معرفی کرد. F-Vision یک کامیون سنگین هیبریدی خودران یا به عبارتی کامیون اتوماتیک سطح 4 است که می تواند بدون دخالت انسان حرکت کند.

فورد

به گفته طراح خودرو، «اف ویژن» از شخصیت های سینمایی ماروِل اقتباس شده است. طراحی بدیع و جذاب این کامیون با بکارگیری تجهیزات هوشمند برای هر بیننده ای چشم نواز است. پنجره ها بطور خودکار در مقابل تابش نور خورشید به رنگ بدنه کامیون در آمده و با کاهش میزان حالت رنگی بطورت شطرنجی، دید راننده را نسبت به محیط اطراف افزایش یا کاهش می دهد.
همچنین اف ویژن قابلیت طراحی منحصر به فرد مناسب سلیقه هر راننده را دارد و جالب تر اینکه قابلیت اتصال خودکار به بارگیر مخصوص خود را نیز دارد.

فورد
ساختار آیرودینامیکی متناسب کشنده و بارگیر این کامیون با حذف فاصله اضافه بین کابین و بارگیر، کاهش اصطکاک و افزایش سرعت را به راحتی فراهم می آورد. این ساختار ساده و یکپارچه صدای کامیون را در اصطکاک با هوا بسیار کم می کند.

جیم هکت، مدیر عامل شرکت فورد از سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری بر روی توسعه تکنولوژی خودروهای اتوماتیک خبر داده و معتقد است فناوری های اطلاعات به تولید محصولات عالی برای مشتریان بسیار کمک می کند.

منبع: فورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *