به گزارش باروان به نقل از خودروپرس، شرکت سوئدی سازنده کامیون اسکانیا قصد دارد با سرمایه گذاری میلیاردی چین را به سومین کانون جهانی تولید محصولات خود پس از اروپا و آمریکای لاتین تبدیل کند.

این خودروساز سوئدی روز سه شنبه تأیید کرد که کارخانه تولید کامیون در چین را به زودی افتتاح خواهد کرد.

اسکانیا اخیراً با خرید یک شرکت کامیون سازی در چین با عنوان «Nantong Gaokai» مجوز تولید محصولات خود در این کشور برای نخستین بار را بدست آورد.

با خرید این شرکت چینی، اسکانیا قصد دارد تولید کامیون در کارخانه ای واقع در نزدیکی شانگهای را در اوایل سال 2022 آغاز کند.

به گفته اسکانیا عملیات کارخانه تولیدی در چین به تدریج توسعه خواهد یافت و به مقیاس کامل در تولید جهانی خواهد رسید.

هنریک هنریکسون مدیرعامل اسکانیا در بیانیه ای اعلام کرد: “گسترش فعالیت های ما در چین مرحله به مرحله و همگام با رشد مثبت شرایط بازاری و افزایش تقاضا برای خودروهای مدرن صورت خواهد گرفت.”

وی افزود: “تا انتهای دهه 2020 سرمایه گذاری قابل توجهی به منظور انتفاع از این رشد و توسعه انجام خواهیم بود و چین را به سومین کانون تولید جهانی مان تبدیل می کنیم.”

هنریکسون از اعلام حجم سرمایه گذاری مورد نظر خودداری کرد اما گفت این سرمایه گذاری میلیاردها کرون (واحد پول سوئد) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چین سومین بازار بزرگ خودروهای تجاری جهان محسوب می شود که در حال حاضر 40 درصد فروش جهانی را در اختیار دارد.

به گفته هنریکسون، اسکانیا همچنین قصد دارد از پایگاه چینی خود به عنوان یک مرکز منطقه ای برای فروش محصولاتش به سایر بازارهای آسیایی استفاده کند.

در حال حاضر همه کامیون های اسکانیا که در چین فروخته می شوند وارداتی و دارای قیمتی بسیار بالاتر از محصولات رقبای داخلی هستند.

سازندگان بین المللی کامیون شامل «MAN SE» و ولوو همکاری هایی با شرکت های چینی برقرار کرده اند.

رویترز پیشتر از طرح شرکت دایملر برای ساخت کامیون های برند مرسدس بنز در پکن با سرمایه گذاری مشترک شرکت چینی «بیجی فوتون موتور» خبر داده بود.

مطالب مرتبط:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *