عضو هیأت مدیره کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشوری بر پیاده سازی تکنولوژی کامیون های اروپایی در کامیون های ساخت داخل به منظور افزایش کیفیت آنها تاکید کرد. باروان به نقل از خبرخودرو به مشروح این گزارش می‌پردازد

سید محمود رسولی حسینی درباره تدوین بسته پیشنهادی وزیر صمت مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل از محل ساخت داخل بیان کرد: کامیون‌های ساخت داخل کیفیت عالی ندارند و این ضعف به ویژه در قطعات ایمنی آن‌ها مانند ترمز مشهودتر است. به عنوان مثال کامیون های اروپایی دارای آپشن هایی مانند عدم نیاز به ترمز در سراشیبی است و با فشردن یک کلید سرعت کنترل می شود و به همین دلیل میزان تصادفات با کامیون اروپایی بسیار کم است مگر در مواقعی که راننده خواب آلود است.

سلامت و جان راننده کم‌اهمیت‌ترین و در عین‌حال مهم‌ترین موضوع

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما به سلامت و جان راننده اهمیت داده نمی شود و حتی هنگام ورود کامیون های اروپایی به کشور از برخی آپشن های آن کاسته می شود. البته کامیون های ساخت داخل کیفیت قطعات بدنه و شاسی خوبی دارند اما در قطعات ایمنی ضعف دارند. لذا برای افزایش کیفیت کامیون های ساخت داخل باید تکنولوژی کامیون های اروپایی را روی کامیون های ساخت داخل پیاده کرد. در غیر این صورت واردات کامیون های سه سال ساخت اروپایی بهترین گزینه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل است.

وضعیت کنونی کامیون‌داران

عضو هیأت مدیره کانون شرکت های حمل‌و‌نقل کالای کشوری درباره وضعیت کامیون‌دارن عنوان کرد: خوشبختانه کامیون‌داران دارای درآمد مناسب و بیمه تکمیلی هستند و تنها هنگام رانندگی در جاده با مشکلاتی مواجه هستند..

حسینی در خصوص بازار خودروهای سنگین اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت خودروهای کار شرایط برای افرادی که مالک کامیون هستند خوب است اما کسانی که به عنوان راننده روی کامیون کار می کند به دلیل افزایش قیمت ها قادر به خرید کامیون نیستند. بنابراین دولت با ارائه تسهیلات می تواند به رانندگان برای خرید کامیون کمک کند. عده ای از رانندگان نیز مالک کامیون های قدیمی هستند که به دلیل فرسودگی باید اسقاط شوند. لذا اولین کاری که دولت باید انجام دهد اسقاط کامیون های فرسوده است زیرا استفاده از کامیون های قدیمی مانند ماک که دارای عمر 60 سال هستند در جاده بسیار خطرناک هستند و متاسفانه زیرساخت مناسبی برای اسقاط کامیون های فرسوده در کشور ما وجود ندارد.

 کاهش قیمت کامیون در گرو واردات خودروهای سنگین

عضو هیأت مدیره کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشوری کاهش قیمت کامیون را در گرو واردات خودروهای سنگین دانست و گفت: همان طور که با ممنوعیت واردات خودروهای سواری قیمت خودروهای داخلی و خارجی افزایش یافت در مورد کامیون نیز با واردات قیمت ها کاهش خواهد یافت.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *