شرکت ولتا تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ کامیون الکتریکی Volta Zero را به جاده‌های انگلیس برساند. استارت‌آپ سوئدی Volta Trucks روز گذشته از کامیون‌های الکتریکی ۱۵ تنی خود رونمایی کرد. این شرکت همچنین اظهار داشت که قصد دارد تولید و عرضه این کامیون‌ها را تا ۲۰۲۲ نهایی کند و از آن‌ها در انگلیس استفاده انبوه داشته باشد.

با توجه به موفقیت چشمگیر شرکت‌های سازنده اتومبیل‌های الکتریکی مانند تسلا، بسیاری از کارخانه‌های ساخت کامیون نیز تصمیم گرفته‌اند تا تمرکز خود را بر روی عرضه کامیون‌های الکتریکی قرار دهند. از شرکت‌هایی که طی مدت زمان اخیر سعی کردند کامیون‌های الکتریکی تولید کنند می‌توان به ولوو، مرسدس بنز، ریویان و نیکولا اشاره کرد.

با جود آن که شرکت سوئدی مذکور قصد دارد برنامه خود را در سال ۲۰۲۲ نهایی کند، اما مراحل آزمایشی ارسال بسته‌ها برای شرکت‌هایی مانند DPDgroup از سال آینده آغاز خواهند شد. ولتا قصد دارد پیش از نهایی شدن پروژه خود ۵۰۰ کامیون الکتریکی را به جاده‌ها بفرستد تا فعالیت آن‌ها را تحت نظر داشته باشد

اظهارات مدیرعامل ولتا درباره آینده این استارت‌آپ

راب فاولر، مدیر عامل شرکت ولتا طی مصاحبه اخیر خود گفت: “ما همچنین قصد داریم به هفت الی هشت مشتری دیگرمان تا پیش از ۲۰۲۲ سرویس ارائه دهیم”. شرکت مورد نظر همچنین مدعی شده کامیون‌های آن‌ها از سیستم فوق‌العاده کمک راننده برخوردارند و می‌توانند با یک بار شارژ کامل ۱۲۴ مایل را طی کنند.

نهایت سرعت در نظر گرفته شده برای این وسایل نقلیه ۵۶ مایل بر ساعت اعلام شده و آن‌ها می‌توانند تا هشت و نیم تن بار حمل کنند. شرکت ولتا همچنین قصد دارد کامیون‌های یخچال داری را تولید کند که سرمای فضای فریزر خود را از باطری می‌گیرند و نیازی به سوخت ندارند.

راب فاولر همچنین اعلام کرد این شرکت سرمایه‌گذاران جدید می‌پذیرد و گفت: ” ما می‌دانیم که در این حیطه کاری چالش‌های بسیاری وجود دارد به همین دلیل امیدواریم تا افراد درستی به کمک ما بیایند و برای آینده بهتر سرمایه‌گذاری کنند”.

منبع :  باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *