مدیرکل قراردادهای بین المللی و اتحادیه اروپای وزارت تجارت ترکیه گفت: برای حل مشکلات به وجود آمده در خصوص ایجاد صف های طولانی در مرزهای بازرگان و ‌گوربولاغ، باید هر دو طرف مرز ارتباط تنگاتنگی در خدمات رسانی داشته باشند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

عثمان ‌نوری بی‌هان /osman nuri beyhan/ روز جمعه در جلسه ویدئوکنفرانسی افزایش ظرفیت پایانه مرزی سرو – اسندره بین ایران و ترکیه، یکی از دلایل مهم ایجاد صف های طولانی در مرز بازرگان را ایجاد موانع گمرکی در نخجوان برشمرد و اضافه کرد: طبق آمارها، موانع گمرکی نخجوان باعث شده که میزان تردد از مرز گوربولاغ افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس رایزنی با کشور نخجوان و مصوبه هیات وزیران ترکیه مقرر شدهکه در کمترین زمان ممکن تغییراتی در قوانین گمرکی کشور نخجوان اعمال شود.

مدیرکل قراردادهای بین المللی و اتحادیه اروپای وزارت تجارت ترکیه از واردات هندوانه از مرز ایران به ترکیه ابراز خشنودی کرد و ادامه داد: تمام محصولات کشاورزی وارد شده از سمت ایران در ارزروم مورد بررسی بهداشتی قرار می گیرند.

بی‌هان، اظهار کرد: بعضی از محصولات نیز به آزمایشگاه واقع در شهر آنکارا منتقل می شود که این مرحله باعث به وجود آمدن پروسه اداری طولانی می شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های شرکت های حمل و نقل گفت: هر دو طرف ترکیه و ایران با انجمن های حمل و نقل کشور خود مکاتبه ای برای هدایت ناوگان ترانزیتی به سمت مرز سرو به عنوان مرز جایگزین مرز بازرگان تا اطلاع ثانوی انجام دهند که در جلوگیری از صف های به وجود آمده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است؛ این استان سه مرز رسمی شامل بازرگان – گوربولاغ در شهرستان ماکو، رازی – کاپی کوی در شهرستان خوی و سرو – اسندره در شهرستان ارومیه با ترکیه دارد.

آغری، وان و حکاری استان های شرقی ترکیه هستند که با ایران مرز مشترک دارند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *