در دومين نشست كميته راهبري حمل و نقل جاده‌اي بخش كالا، بر ادامه روند رسيدگي به مطالبات رانندگان و شركت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي كالا تأكيد شد.
به گزارش باروان به نقل از روابط‌ عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مهندس مهران قرباني معاون حمل و نقل اين سازمان، با بيان اين كه در سال گذشته بخش قابل توجهي از مطالبات رانندگان از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي رسيدگي شده و اكنون در مرحله اجرا و ارتقاي كيفيت اموراست، اظهار داشت:
بخش ديگري از مطالبات رانندگان به ساير دستگاه‌هاي دولتي مربوط مي‌شود كه اين سازمان به عنوان متولي بخش حمل و نقل جاده‌‌اي، از طريق مكاتبه و برگزاري جلسات كارشناسي با ساير دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت، سازمان تأمين اجتماعي، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، وزارت امور اقتصاد و دارائي( سازمان امور مالياتي كشور) و… در زمينه رفع مسائل و مشكلات موجود، اقدام مي‌نمايد.
وي خاطرنشان كرد:
باتوجه به تأكيدات وزير راه و شهرسازي درخصوص رسيدگي به مشكلات رانندگان از جمله بيمه تكميلي درمان، تأمين لوازم و قطعات مورد نياز، رسيدگي به تخلفات شركت‌هاي حمل و نقل و قرارگرفتن شغل رانندگي در زمره مشاغل سخت و زيان‌آور، جلسات كميته راهبري حمل و نقل جاده‌اي، در راستاي رسيدگي به اين موارد برگزار و از طريق مراجع قانوني و مجلس شوراي اسلامي پيگيري مي‌شود.
غلامحسين دغاغله مديركل دفتر حمل و نقل كالا، در اين نشست، گزارش جامعي  از آسيب شناسي مشكلات رانندگان و كاميونداران كشور و آخرين  اقدامات به عمل آمده  در اين خصوص توسط سازمان متبوع و سايردستگاه هاي ذيربط ارايه كرد و افزود:
براي رفع مسائل و مشكلات شغلي رانندگان، طرح‌هاي پيشنهادي مربوط به بازنگري در قوانين از كار افتادگي و بازنشستگي رانندگان ، اصلاح و بازنگري در قوانين قاچاق كالا و ارز، اتصال سامانه‌هاي گمركي در خصوص ورود اطلاعات شركت‌هاي حمل و نقل و رانندگان به سامانه سالن اعلام بار ، بازنگري در تخصيص سهميه سوخت به ناوگان حمل  و نقل جاده‌اي كالا، تا حصول نتيجه، پيگيري مي‌شود.
وي اظهار داشت:
با بكارگيري فناوري هاي نوين از جمله راه اندازي سامانه تشخيص هويت رانندگان با اثر انگشت در پايانه هاي بار بندرامام خميني (ره) و بندر شهيد رجائي. همه امور توسط خود رانندگان پيگيري و واسطه‌ها تا حدود زيادي حذف شده‌اند.
گفتني است در بخش ديگري از اين نشست، نمايندگان كانون انجمن‌هاي صنفي رانندگان ناوگان جاده اي حمل كالاي سراسر كشور، دبير كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور و نمايندگان كانون انجمنهاي صنفي موسسات و شركتهاي حمل و نقل كالاي داخلي كشور ، نظرها و پيشنهادهاي راهبردي خود را در زمينه مسائل مطروحه بيان كردند و خواستار ادامه روند رسيدگي به مطالبات رانندگان از ساير دستگاه‌هاي اجرايي شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *