وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل بار نیز نصب شود و تانکرهای سوخت‌رسان بابت نصب این سامانه در اولویت هستند.

به گزارش باروان به نقل از فارس، محمد اسلامی در حاشیه همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در جمع خبرنگاران درباره سامانه سپهتن اظهار داشت: این سامانه مراقبت و کنترل حمل و نقل عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد که در همه اتوبوس‌های بین شهری نصب شده است.

وی ادامه داد: ‌سامانه سپهتن مجهز به دوربین است که حالت و رفتار راننده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حین رانندگی ثبت می‌کند و تصاویر ضبط‌ شده‌‌ این دوربین‌ها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه، قابل رصد است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سامانه سپهتن درواقع جایگزین سیستم تاخوگراف شده است که در گذشته راننده‌ها در پلیس راه ساعت می‌زدند، این سامانه موجب شده است پلیس بتواند به صورت برخط ناوگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند.

* نصب سامانه سپهتن در ناوگان کامیونی با اولویت نفت‌کش‌ها

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل بار نیز نصب شود و تانکرهای سوخت‌رسان بابت نصب این سامانه در اولویت هستند.

* امکان رصد بار توسط صاحبان کالا در ناوگان کامیونی

اسلامی اظهار داشت: آنچه که امروز مقدمات آن فراهم شده‌، این است که مردم بتوانند از طریق نرم‌افزاری که روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند، کالا و مسافر خود را رهگیری کنند؛ بدین ترتیب این امکان فراهم می‌شود صاحب کالا، بار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و خانواده مسافران، مسافر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حین سفر رصد کند تا بداند در حال حاضر در کدام نقطه قرار دارد.

* مردم برای مسیریابی از نرم‌افزار جاسوسی و صهیونیستی استفاده نکنند

وی ادامه داد: همچنین سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌ها در قالب یک اپلیکیشن موبایلی ‌قوی‌تر و کارآمدتر ‌و دو سویه شده است؛ قبلا این سامانه یک سویه بود و فقط کاربر می‌توانست از آن اطلاعات کسب کند، اما در سیستم به‌روزشده، آن کاربر می‌تواند به این سامانه اطلاعات نیز بدهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به این ترتیب اگر حادثه‌ای در جاده‌ای رخ داد، کاربر می‌تواند اطلاعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سامانه ir.141 ارسال کنند و بدین ترتیب سازمان راهداری به سرعت در دستورکار رسیدگی قرار می‌دهد.

اسلامی تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم حتما روی تلفن همراه خود این سامانه ir.141 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند؛ این نرم‌افزار امکان مسیر یابی از مبدا تا مقصد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دارد و بهتر از نمونه صهیونیستی آن است که برای جاسوسی استفاده می‌شود؛ به مردم توصیه می‌کنیم از نرم‌افزارهای بومی که قابل اعتماد است استفاده کنند، همین نرم‌افزار 141 هرچه مردم درباره اطلاعات سفر ‌لازم داشته باشند به انها ارائه می‌دهد.

* یک ریال پول دولتی برای نمایشگاه حمل و نقل نمی‌دهیم 

وزیر راه و شهرسازی درباره هزینه‌های نمایشگاه حمل و نقل گفت: ما از پول دولتی یک ریال هم برای نمایشگاه حمل و نقل هزینه نمی‌کنیم، کاری که ما انجام می‌دهیم این است که شرکت‌های خصوصی نمایشگاه را برگزار می‌کنند و از محل اجاره غرفه، هزینه‌های برگزاری نمایشگاه تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه تعداد زیادی شرکت‌‌ و سازمان‌ دولتی در نمایشگاه حضور دارند، گفت: در نمایشگاه امسال 384 شرکت حضور داشتند که اغلب آنها شرکت‌های خصوصی بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *