ارزیابی وضعیت تصادفات در ایران و نقش سیستم های حمل و نقل هوشمند در کاهش حوادث جاده ای

وضعیت جاده های ایران در حال حاضر به گونه ای می باشد که علیرغم تالش های صورت گرفته توسط سازمانها و ارگان های ذیربط طی سالیان گذشته هنوز جزء کشورهای نا امن به شمار می آید. باروان سامانه هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

آمار و ارقام رسمی حاکی از آن است که در سال 91 خوشبختانه تعداد تصادفات و تلفات جاده ای بطور متوسط نزدیک به ۳ % کاهش داشته است اما هنوز با آنچه در کشورهای پیشروی دیگر وجود دارد فاصله بسیاری داریم.

امروزه با وجود فن آوری های نوین مخابراتی و ارتباطی، سیستم حمل و نقل هوشمند توانسته است با اطلاع رسانی سریع و بدون وجود خطاهای انسانی حدود ۰۴ % از تلفات و سوانح جاده ای را بکاهد. مطالعه آمار و اطالعات رسمی کشورمان نشان داده است که استفاده از فن آوری های سیستم حمل و نقل هوشمند همچون دوربین های نظارت تصویری، تابلوهای سرعت نما و پیام نما و دیگر امکانات آن همچون ایجاد بانک های اطلاعاتی و استقرار شبکه های ارتباطی مخابراتی و رایانه ای طی سالهای تا 1388 تا1391 طور میانگین ۵ برابر شده است و این اتفاق از عزم راسخ بدنه مدیریت حمل و نقل ایران در افزایش ایمنی جاده های کشور حکایت دارد.

بهرحال با استفاده از قابلیت های حمل و نقل هوشمند میتوان به داشتن جاده ها و اتومبیل های پیشرفته ای که در آن تمام شرایط جاده و پیرامون آن با هدف بهبود ایمنی کاربران، مورد سنجش و تحلیل قرار گرفته و بهترین وضعیت حرکتی را فراهم می کنند امیدواربود.

 

منبع: تین نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *