رئیس اداره کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال جدید تردد ناوگان بیش از ۵۰ سال محدود می‌شود؛ در حالی که در این استان ۳۴ دستگاه خودروی حمل کالا با بیش از ۵۰ سال فعالیت می‌کند.

بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، از سال آینده بارنامه برای کامیون‌های بالای ۵۰ سال به عنوان «ناوگان فرسوده» صادر نمی‌شود و از تردد آن‌ها در جاده‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس اداره کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باهدف کاهش مصرف سوخت و ارتقاء کیفیت محیط‌زیست ضروری است.

ابوالقاسمیان یادآور شد: با توجه به اعمال مرحله نخست این طرح، ناوگان فوق سنگین با وزن وسیله نقلیه و وزن کالای بالای ۹۶ تن تا اطلاع بعدی از شمول این دستورالعمل مستثنی است.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد: مالکان ناوگان حمل کالای بیش از ۵۰ سال عمر می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تأمین‌کننده خودرو و طرف قرارداد نسبت به نوسازی ناوگان خود با تسهیلات در نظر گرفته‌شده اقدام کنند.

ابوالقاسمیان تأکید کرد: ۲۵ درصد از کل ناوگان باری فعال این استان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارند.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این استان بیش از چهار هزار دستگاه وسیله نقلیه باری دارد، عمر متوسط ناوگان باری ۱۶ سال است که ۲۴ درصد از این ناوگان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان-تبریز و زنجان-قزوین و ۶۲ دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان مجهز است.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *