نماد سایت باروان

گام به گام برای زندگی سالم تر رانندگان کامیون

سلامتی رانندگان

زندگی یک راننده کامیون برای خیلی ها که عاشق جاده و رانندگی هستند و یا به اصطلاح جاده باز هستند سرگرم کننده است ولی این حرفه به همان اندازه هم می تواند سلامتی را به خطر بیندازد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

راندن کامیون در تمام طول روز، خوابیدن در کابین و خوردن در ایستگاه های بین راهی می تواند سلامتی یک راننده را به مسیر ناسالم (و یک شکم چربی) هدایت کند. با این حال، راه هایی برای حفظ سلامت به عنوان یک راننده کامیون وجود دارد اگر این هدف شما باشد. انجام این کار به معنای تغییر عادات بد و نظم دادن آنها می باشد.

1- آمادگی ذهنی پیدا کنید

اگر هنوز آمادگی ندارید، این باور را در خود ایجاد کنید. بعضی از افراد عادت های بدی دارند که هنوز مایل به ترک آنها نیستند و نمی خواهند که آنها را تغییر دهند. اگر این طرز فکر در شما بوجود آید، پیگیری یک برنامه سلامتی، ساده تر خواهد شد.

 

2- برنامه روزانه منظمی داشته باشید

برنامه روزانه داشته باشید که شامل توقف برای خوردن غذا، میان وعده و ورزش کردن می باشد. اگر برنامه داشته باشید ، شما کمتر تمایل به خوردن غذا دارید و بیشتر مایل هستید که تمرین کنید.

 

3- غذاهای سالم میل کنید.

اگر ایستگاه های غذا خوری در حال حاضر فقط غذاهای ناسالم سرو می کنند، شاید مجبور باشید سالن غذاخوریتان را تغییر دهید. اگر آمادگی خوردن غذا در مکان جدید را ندارید، بعد از منوی پیشنهادی یاد بگیرید که کدام غذا سالم تر می باشد. علاوه بر این، شما باید از مقدار غذای مصرفی خود هم آگاهی داشته باشید و بدانید که چه مقدار غذا برای شما لازم و کافی است.

4- میان وعده تنقلات سالم میل کنید

در کامیونتان تنقلات سالم و میان وعده داشته باشید. میان وعده گزینه بسیار خوبی است البته توجه داشته باشید که طبق برنامه باشد و به صورت تصادفی میل نکنید. شما میان وعده های سالم مانند میوه و یا پروتئین ها  را میل می کنید، و ذهنتان را از خوردن ناهار و شام دور می کنید. میان وعده تان را از فروشگاه مواد غذایی و مزرعه سبزیجات تهیه کنید و به شکل تازه مصرف کنید.

5- آب بنوشید

اگر می خواهید که یک راننده کامیون هوشیار باشید، همیشه آب آشامیدنی در کامیون داشته باشید و اغلب آب بنوشید. رساندن آب کافی به بدن بسیار مهم است و آب بهترین راه برای هضم و پاکسازی بدن است.

6- ترک سیگار

بدیهی است که مصرف دخانیات یک عادت سالم نیست و به عنوان یک راننده کامیون، برداشتن و کشیدن یک سیگار در حالی که تمام روز نشسته اید کار ساده ای است. بعضی از رانندگان حتی تعداد سیگارهایی که می کشند را نمی توانند بشمارند. این سخت ترین قسمت رسیدن به هدف سلامتی می باشد، اما شما باید سیگار را ترک کنید اگر به صورت جدی تصمیم به داشتن زندگی سالمتری دارید.

7- روزانه ورزش کنید.

برای روزانه 45 دقیقه پیاده روی در یک مسیر، برنامه ریزی کنید. هوای تازه، ذهنتان را تازه می کند، میزان ضربان قلب را تنظیم می کند و خونرسانی به قلب را افزایش می دهد. همچنین داشتن یک جفت دمبل برای بالابردن مقاومت و استحکام بدن لازم است. ورزش برای رسیدن به یک زندگی سالم، یک ضرورت است.

8- شستشوی دست‌ها فراموش نشود
شستن دست ها قبل از خوردن غذا، خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می شود اگر رژیم غذایی مناسب نداشته باشید و خوابتان کافی نباشد. بنابراین روشتان را تغییر دهید و برای جلوگیری از انتقال بیماری ها و میکروب ها از دیگر همکاران راننده که در جریان این مراقبتها نیستند، شست و شو و نظافت کنید.

9- خواب کافی داشته باشید

خواب و استراحت علاوه بر رفع خستگی بیشتر بخاطر جوان ماندن بدن و شادابی ذهن می باشد. استراحت برای سلامتی سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد، بنابراین خودتان برای خواب کافی برنامه ریزی کنید تا صبح آرامش و نیروی بدنی لازم به بدنتان بازگردد.

10- رژیم ویتامین ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ویتامین ها جایگزین کمبود های غذایی می شوند و اطمینان حاصل می کنند که اگر در رژیم غذایی چیزی از دست داده اید به بدنتان بر می‌گردد.

ترجمه و تحریر: نگار نجفی پور، کارشناس تولید محتوا، علاقمند به صنعت حمل و نقل جاده‌ای

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل