نماد سایت باروان

ژاپن، فوسو اولین کامیون با سیستم رانندگی خودکار را روانه بازار کرد

کامیون خودران فوسو

نخستین کامیون از برند میتسوبیشی فوسو با سیستم‌های دستیار راننده سطح اول و دوم در ژاپن عرضه شد. این کامیون که فوسو Super Great نام دارد، به سیستم‌هایی همچون ترمز اضطراری خودکار نظارت فرمان مجهز است. بخش تولید خودروهای سنگین برند میتسوبیشی که فوسو نام دارد، قسمتی از گروه مرسدس بنز محسوب می‌شود. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

کامیون ژاپنی فوسو

فناوری سیستم نظارت فرمان

سیستم نظارت فرمان در بازه‌های زمانی 60 ثانیه‌ای عملکرد فرمان خودرو را تحت نظر دارد و در صورتی که فرمان بیش از یک دقیقه بدون حرکت باشد، ضمن اعلام هشداری روی نمایشگر خودرو، سرعت خودرو را به مرور کاهش می‌دهد تا کامیون متوقف شود. این ویژگی ایمنی برای مواقعی در نظر گرفته شده که راننده دچار مشکلات بحرانی می‌شود و قادر نیست کامیون را هدایت کند.

دستیار راننده سطح اول ویژگی‌هایی همچون رادار نقطه کور را در خود جای داده است. برای مثال اگر این رادار شی یا خودرویی را در سمت چپ تشخیص دهد و راننده در حال گردش به چپ باشد، وجود خودرو یا شی را به وسیله یک هشدار به اطلاع راننده می‌رساند. سیستم توقف اضطراری دیگر ویژگی این سطح از دستیار راننده است که در صورت تشخیص خطر یک تصادف قریب‌الوقوع، به صورت خودکار کامیون را متوقف می‌کند. چراغ‌های هوشمند که همگام با غروب آفتاب به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند، دیگر ویژگی این کامیون ژاپنی هوشمند هستند.

منبع: خودروبانک

خروج از نسخه موبایل