نماد سایت باروان

کامیون سوخت پاک میتسوبیشی فوسو پرچمدار خودروسازان ژاپنی

میتسوبیشی

اندک زمانیست از نوآوری کامیون‌های سوخت پاک می‌گذرد که خودروسازان ژاپنی مثل همیشه به عنوان پیشرو در این عرصه به رقابت تنگاتنگ می‌پرازند و در تلاشند که بهترین نوع کامیون‌های سلول سوختی را به بازارعرضه کنند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این فناوری می‌پردازد.

میتسوبیشی فوسو شرکت خودروسازی ژاپنیآلمانی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید کامیون، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه تجاری معطوف می‌باشد. این شرکت خودروسازی می خواهد تا سال 2039 تمام خودروهای جدید را برای بازار ژاپن عاری از دی اکسید کربن (CO2) بسازد. میتسوبیشی فوسو اولین کامیون سبک تمام الکتریکی  با نام تجاری  F-CELL  را در سال 2017 راه اندازی کرد و دو سال پیش در نمایشگاه خودرو توکیو 2019، نسخه تولید انبوه این کامیون را در معرض نمایش عموم قرار داد.

میتسوبیشی فوسو

مشخصات فنی میتسوبیشی فوسو F-CELL

کامیون میتسوبیشی فوسو F-CELL که وزنی حدود 7.5 تن دارد و فناوری سوختی باتری و هیدروژن تامین درآن تعبیه شده است دارای موتوری است که حداکثر 135 کیلووات یا 181 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پکیج باتری این کامیون پاک 13.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این کامیون سوخت پاک برای مسیرهای کوتاه و حمل و نقل شهری ایده آل است، زیرا می تواند با یک بار شارژ تقریباً 100 کیلومتر را طی کند

از لحاظ فناوری کابین کامیون F-CELL همچون سری کامیونت‌های این شرکت ژاپنی می‌باشد ولی یک تبلت برای نمایش اطلاعات مربوط به میزان قدرت موتور و دیگر مشخصات فنی در کابین آن تعبیه شده است. فوسو اف سل یک کامیون تمام الکتریکی نمی‌باشد، ازین جهت نیروی تولیدی از مقدار هیدروژن ذخیره شده به اندازه‌ی یک کامیون تمام برقی نمی‌باشد.

هم اکنون بیش از 150 دستگاه ازین کامیون در ژاپن، اروپا و ایالات متحده فعالیت می کنند، در حالی که این خودرو در سراسر جهان به 1.6 میلیون کیلومتر توسط رانندگان پیمایش شده است.

 

ترجمه و تحریر: نگار نجفی پور، کارشناس تولید محتوا، علاقمند به صنعت حمل و نقل جاده ای

 

 

خروج از نسخه موبایل