نماد سایت باروان

کامیون‌های سلول سوختی هیوندای XCIENT به رکورد پیمایش یک میلیون کیلومتر رسید

ناوگان کامیون‌های سلول سوختی هیوندای XCIENT که به صورت آزمایشی در سوییس خدمت می‌کنند، رکورد یک میلیون کیلومتر مسافت طی شده را به نام خود ثبت کردند. استفاده از ناوگان کامیون‌های سلول سوختی موجب شده است تا تولید دی‌اکسید کربن نسبت به استفاده از ناوگان مشابه دیزلی، 630 تن کاهش یابد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

از اکتبر سال گذشته، 46 دستگاه کامیون هیوندای XCIENT در خدمت شرکت‌های تدارکات، توزیع کالا و سوپرمارکت‌های سوییس بوده‌اند. در حالی که حمل و نقل سبک اروپا به سرعت در حال حرکت به سمت استفاده از سوخت پاک است، سوییسی‌ها به تجربه مفیدی از به کار گیری کامیون‌های سلول سوختی دست پیدا کرده‌اند.

هیوندای XCIENT در سال 2019 میلادی رونمایی شد و شرکت کره‌ای چندی پیش نسخه جدید آن را نیز معرفی کرد. هیوندای XCIENT در آرایش‌‌های 4*2 یا 6*2 در دسترس است و می‌توان این خودرو را از نظر عملکردی ارتقا داد. سیستم سلول سوختی 180 کیلوواتی و موتور الکتریکی 350 کیلووات نیروی محرکه این کامیون را تولید می‌کنند.

طبق گفته هیوندای، تا پایان سال جاری میلادی 140 دستگاه هیوندای XCIENT به ناوگان حمل و نقل سوییس تحویل داده می‌شود و این رقم تا پایان سال 2025 میلادی به 1600 دستگاه خواهد رسید. هیوندای امیدوار است فروش این کامیون سلول سوختی تا سال 2025 به 110 هزار دستگاه در سال برسد.

منبع: خودروبانک

خروج از نسخه موبایل