رضا بابایی رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: تقریبا ۲۰ سال است که تصمیم به نوسازی ناوگان حمل و نقل گرفته شده اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. اکنون افراد توان نوسازی ماشین‌های خود را ندارند و من با سابقه بسیار زیاد در این حوزه می‌گویم امروز برای افراد مقرون به صرفه نیست وارد این حوزه شوند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

بابایی اظهار کرد: تقریبا ۲۰ سال است که ناوگان حمل و نقل قرار است نوسازی شود اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. اکنون ناوگانی که در حال فعالیت است عمر ۴۵ تا ۵۰ ساله دارد.

کامیون‌داران توان نوسازی کامیون‌های خود را ندارند

رئیس کانون کامیون‌داران استان اصفهان بیان کرد: الان یک کامیون کِشنده چینی مانند «هُوا» و «دنگ فنگ» با ۱۴ سال عمر مفید، در بازار حدود ۴ میلیارد تومان قیمت دارد در حالی که همین کامیون ۱۰ سال پیش، ۶۰ میلیون تومان ارزش داشت. اکنون افراد توان نوسازی ماشین‌های خود را ندارند.

تسهیلات دولت در توان رانندگان نیست

ایشان در ادامه عنوان کرد: دولت تسهیلات می‌دهد اما در توان رانندگان نیست که بخواهند حداقل ماهیانه ۴۰ میلیون تومان بابت اقساط این تسهیلات پرداخت کند. اکنون برخی رانندگان هستند که به دلایل شرایط کاری اقساط خود را با کمی تاخیر پرداخت می‌کردند اما پس از پرداخت پنج سال قسط تسهیلات باید ۲۴۰ میلیون تومان برای قسط آخر خود بپردازد.

وی افزود: به علاوه هزینه‌های جانبی این خودروها نیز در حال افزایش است. برای مثال روغن موتور که تقریبا یک سال بود به سختی پیدا می‌شد، اکنون ۴۱ درصد افزایش یافته است. اکنون برخی شایعات هم از افزایش قیمت لاستیک در شهریورماه حکایت دارد. این در حالی است که در شرایط فعلی ارزان‌ترین برند لاستیک‌های چینی تقریبا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر جفت قیمت دارد. برندهای خوب هم با قیمت‌های حوالی ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

ورود به حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای مقرون به صرفه نیست

بابایی تصریح کرد: من با سابقه بسیار زیاد در این حوزه می‌گویم امروز برای افراد مقرون به صرفه نیست وارد این حوزه شوند؛ برای کامیون داران به هیچ عنوان به صرفه نیست. کرایه‌ها افزایش یافته و حقوق رانندگان نیز بیشتر شده است. در این شرایط اگر یک راننده کامیون در ماه حداقل ۱۰ میلیون تومان درآمد نداشته باشد با توجه به مخارج بالای کار، در هزینه‌های زندگی خود می‌ماند. بنابراین برای کامیون داران هم صرفه ندارد.

رانندگی کامیون شغل اولیه کامیون‌داران بوده است و مجبور به ادامه این فعالیت هستند‌

رئیس کانون کامیون‌داران استان اصفهان در آخر افزود: الان کامیون‌داران مجبور به فعالیت هستند چون کار دیگری بلد نیستند؛ از اول شغلشان این بوده است.

منبع: ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *