شرکت هیوندای کامیون سلول سوختی Xcient را در اروپا عرضه کرد و در حال حاضر هفت نسخه از آن را به مشتریان سوییسی تحویل داده‌ است. این مدل به عنوان اولین کامیون الکتریکی سلول سوختی تولید انبوه دنیا، نشانگر ورود گسترده کامیون‌های تجاری هیوندای به بازارهای جهانی است. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

تحویل اولین کامیون Xcient نشان‌دهنده ورود رسمی بخش کامیون هیوندای به اروپا و سپس بازارهای آمریکای شمالی و چین است. هفت کامیون تحویل داده‌شده به مشتریان در سوییس بخشی از ۵۰ نسخه این مدل هستند که در اواخر سال جاری وارد جاده‌ها خواهند شد. در کل، شرکت هیوندای انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۶۰۰ کامیون تجاری سلول سوختی در اروپا عرضه کند.

چئول لی، معاون اجرایی و رئیس بخش خودروهای تجاری شرکت هیوندای موتور گفت:

تحویل Xcient سلول سوختی آغازگر یک فصل جدید نه تنها برای برنامه‌های هیدروژنی هیوندای، بلکه برای استفاده جامعه جهانی از هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پاک است.

کامیون‌هایی که امروز تحویل داده شدند احتمالات بی‌شماری برای حمل‌ونقل پاک را آغاز می‌کنند. با تحویل موفقیت‌آمیز اولین کامیون Xcient سلول سوختی، ما با افتخار برنامه خود را برای گسترش این برنامه فراتر از اروپا و در آمریکای شمالی و چین اعلام می‌کنیم که تاکنون در آنجا پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم.

تا سال ۲۰۲۱، شرکت هیوندای قادر خواهد بود سالانه ۲۰۰۰ کامیون هیوندای Xcient سلول سوختی بسازد تا آن‌ها را در اروپا، ایالات‌متحده و چین عرضه کند. این افزایش حجم تولید با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری علاوه بر سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری که برای ایجاد یک اکوسیستم هیدروژنی به منظور حمایت از ایجاد یک جامعه هیدروژنی درنظر گرفته شده بود امکان‌پذیر شده است.

مشخصات هیوندای Xcient

هیوندای Xcient با طول ۹ متر و ۴۷۵ سانتیمتر از یک سیستم سلول سوختی هیدروژنی ۱۹۰ کیلوواتی با دو پشته سلول سوختی ۹۵ کیلوواتی بهره می‌برد. هفت مخزن بزرگ هیدروژنی ظرفیت ذخیره‌سازی کلی ۳۲.۰۹ کیلوگرم هیدروژن را فراهم می‌کنند. محدوده رانندگی در حدود ۴۰۰ کیلومتر و زمان سوخت‌گیری مجدد حدود ۸ تا ۲۰ دقیقه است.

شرکت هیوندای می‌گوید برای ساخت بیش از ۱۰۰ ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی در سوییس برنامه‌ریزی کرده، که نه تنها برای خودروهای تجاری بلکه برای خودروهای الکتریکی سلول سوختی شخصی نیز کافی هستند.

این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ نسخه تولیدی کامیون HDC-6 نپتون کانسپت کلاس ۸ و یک تراکتور 6×4 را عرضه کند، و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۱۲ هزار کامیون سلول سوختی را به فروش برساند. در چین، هیوندای سه کامیون سلول سوختی ارائه خواهد داد: یک کامیون نیمه‌سنگین و یک کامیون سنگین در سال ۲۰۲۲ و همچنین یک کامیون سنگین دیگر که به طور استراتژیک برای بازار چین طراحی خواهد شد. هدف هیوندای رسیدن به رقم فروش کلی ۲۷۰۰۰ دستگاه کامیون در چین تا سال ۲۰۳۰ است.

 

 

 

 

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *