نماد سایت باروان

همکاری ولوو با انویدیا برای توسعه کامیون‌های خودران

کامیون بدون سرنشین ولوو

شرکت ولوو به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور توسعه کامیونت‌های خودران با شرکت Nvidia همکاری و مشارکت کند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

 با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند، شرکت سوئدی ولوو نیز تصمیم گرفته است از یک کامیون مفهومی خودران پرده برداری کند که بدون نیاز به راننده، قادر است مسافت و مسیرهای موردنظر را طی کند بدون آنکه راننده‌ای در کابین جلوی خودرو داشته باشد.

حالا به تازگی مارتین لونستد، مدیر ارشد اجرایی ولوو، اعلام کرده است که برای توسعه، تولید و عرضه خودروهای خودران همچون کامیونت‌های مجهز به فناوری مذکور با شرکت انویدیا (Nvidia) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات تکنولوژی و تراشه‌های رایانه‌ای است، همکاری و مشارکت کند.

هوش مصنوعی دخیل در ساخت کامیون های خودران

این شرکت سوئدی همچنین عنوان کرده است که از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بدین منظور بهره مند شود و در کنار همه قابلیت‌های موردنیاز مشتریان و علاقمندان، سرعت، کیفیت و ایمنی را نیز برای آنها به ارمغان بیاورد.

شرکت ولوو که شهرت زیادی در تولید و عرضه اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در جهان دارد، به نظر می‌رسد که تلاش‌های زیادی برای توسعه و تولید خودروهای برقی و خودران کرده و در این راستا با بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه نیز همکاری‌های متعددی داشته است.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل