نماد سایت باروان

همکاری دایملر و ولوو برای تولید کامیون هیدروژنی در جهت کاهش هزینه ها در شرایط کرونا

دایملر و ولوو

تاثیر شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد، بر تمام صنایع به‌ویژه خودروسازان بزرگ و کوچک در سال 2022 قابل چشم‌پوشی نیست، تا آن‌جا که طی آخرین پیش‌بینی‌ها اعلام شد در سال جاری میلادی، تولید خودروهای کار و تجاری تا 22 درصد افت پیدا خواهد کرد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

 تاثیر شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد، بر تمام صنایع به‌ویژه خودروسازان بزرگ و کوچک در سال 2022 قابل چشم‌پوشی نیست، تا آن‌جا که طی آخرین پیش‌بینی‌ها اعلام شد در سال جاری میلادی، تولید خودروهای کار و تجاری تا 22درصد افت پیدا خواهد کرد. کاهش تقاضا و به‌تبع آن کاهش تولید، موضوعی است که خودروسازان را برآن داشته تا برای جلوگیری از افزایش زیان ناشی از این وضعیت، چاره‌ای برای خود بیندیشند. 
این در حالی است که دولت‌های بزرگ و صاحبان صنایع قدرتمند هم در این راستا، به حمایت از خودروسازان خود برخاسته‌اند که نمونه‌ آن را باید در اقدامات دولت چین برای از سرگیری تولید خودروهای تجاری جست‌وجو کرد. حالا به‌تازگی نیز دو خودروساز بزرگ جهانی بر آن شده‌اند تا راهکاری را برای خروج از این وضعیت و تحمل کمترین ضرر از شیوع ویروس تازه‌وارد چینی به دست بیاورند. در همین راستا، دایملر و ولوو اروپایی قرار است به‌منظور کاهش هزینه‌های توسعه و معرفی سیستم‌های جدید پیل سوختی، به تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بپردازند. این تصمیم‌گیری نتیجه واضحی از کاهش تقاضای این خودروسازان است که راهکارهای کاهش هزینه را به همراه داشته است.

تاسیس شرکت مشترک ولوو و دایملر

دو تجاری‌ساز بزرگ اروپایی تصمیم بر آن دارند شرکت مشترکی را تاسیس کنند تا بتوانند از طریق آن، هزینه‌های توسعه و معرفی سیستم‌های جدید برای خودروهای پیل سوختی را کاهش دهند. این خودروسازان که در بحران کرونا این فعالیت را آغاز کرده‌اند، هم‌راستا با این اتفاق قرار است تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کنند و از آن به‌عنوان راهکاری برای تسریع اتحاد خود بهره‌ ببرند. 
این اتحاد با هدف توسعه، تولید و فروش سیستم‌های پیل سوختی برای وسایل نقلیه سنگین آغاز شده است و ادامه خواهد یافت. با اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد و کاهش چشمگیر در تقاضا در تمام صنایع ازجمله خودروهای سنگین، میزان سوددهی خودروسازان جهانی به‌شدت کاهش یافته است که درنتیجه آن، هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهند شد. 
بنابراین استفاده از راه‌هایی برای برقراری تعادل بین هزینه و سود، منطقی به نظر می‌رسد. هر دو شرکت در این سرمایه‌گذاری سهم 50 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند و مبلغی چندمیلیارد دلاری برای توسعه سیستم پیل سوختی هیدروژنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. براساس اعلام دو شرکت، اعلام توافق اولیه بین این دو الزام‌آور نیست و انتظار می‌رود توافق نهایی تا سه‌ماهه سوم سال جاری انجام شود و تا پایان سال ۲۰۲۰ به امضای طرفین برسد. 

 

هم‌افزایی نیروها و کاهش هزینه؛ هدف همکاری مشترک

این دو تجاری‌ساز بزرگ، با آغاز این سرمایه‌گذاری مشترک، هدف یکسانی را دنبال می‌کنند که شامل تولید و عرضه وسایل نقلیه سنگین مجهز به پیل سوختی برای کاربردهای طولانی‌مدت در سری‌های تولیدی تا نیمه‌‌دوم دهه کنونی است. 
پیش از این شرکت‌هایی ازجمله تویوتا و هیوندای در این زمینه پیشقدم بوده‌اند. حالا اما به‌نظر می‌رسد خودروسازان اروپایی هم به دنبال توسعه این تکنولوژی در محصولات خود هستند و رفاقت و رقابت را در کنار هم اجرا خواهند کرد. هم‌افزایی نیروها در نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک،‌ کاهش هزینه‌های توسعه برای این دو شرکت و تسریع در معرفی سیستم‌های پیل سوختی در محصولات سنگین آن‌ها به همراه خواهد داشت. 

 

بهره‌وری از تجارب تولید خودروهای مدرن

دایملر و ولووتراکس تاکنون خودروهای تجاری الکتریکی خود را در بازارهای مختلف معرفی کرده‌اند که از کامیون‌های FE و FL باید به‌عنوان محصولات مدرن ولووتراکس یاد کرد و دو محصول E-Fuso و E-cascadia را باید به‌عنوان محصولات الکتریکی ولووتراکس به شمار آورد. هر چهار محصول در سگمنت خود و در میان محصولات موجود در بازار، توانسته‌اند جایگاه خوبی را به دست بیاورند و به‌واسطه برخورداری از برندهای مطرح جهانی، سهم بالایی را بازارهای آینده را طلب کنند. با تکیه بر تجارب این خودروسازان در طراحی و تولید خودروهای تجاری با تکنولوژی‌های مدرن، امید آن می‌رود فعالیت‌ آن‌ها در زمینه تولید خودروهای سنگین با سوخت هیدروژنی نیز موفقیت‌آمیز باشد و محصولات آن‌ها بتوانند به رقابت با محصولات هیدروژنی همچون تویوتا و هیوندای بپردازند و با ایجاد فضای رقابتی باعث تولید محصولات باکیفیت‌تر شوند.

منبع: اخبارخودرو

 

خروج از نسخه موبایل