نماد سایت باروان

هفت مطالبه صنفی رانندگان و مالکان کامیون

مطالبه رانندگان

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان تعیین نرخ کرایه بر حسب تن‌کیلومتر برای تمام کاربری‌ها به‌صورت جداگانه و کارشناسی شده، با نظر انجمن‌های مالکان و رانندگان را از جمله مطالبات فعالان بخش حمل‌ونقل کالا ذکر کرد.

به گزارش باروان به نقل از تین‌نیوز، نوید خیرمند در شبکه‌های اجتماعی با بیان این مطلب، همچنین گفت: افزایش حداقل ۳۵ درصدی نرخ کرایه‌های فعلی بارهای تعرفه‌ای در سالن‌های اعلام بار با توجه به تورم و افزایش نجومی هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان از دیگر مطالبات فعالان این بخش است.

وی افزود: تعیین‌تکلیف برای تمامی شرکت‌های حمل در خصوص شرایط دریافت کمیسیون و میزان آن به‌صورت یکسان و یکپارچه در کل مسیرهای داخلی نیز دیگر خواسته صنفی رانندگان و مالکان کامیون است.

این فعال صنفی تاکید کرد: تفکیک کرایه حمل و دریافتی خالص راننده با کمیسیون و هزینه‌های بارگیری و انبارداری و … در بارنامه‌های ترابری و تفهیم مسئولیت‌های حمل کالا در طول مسیر به رانندگان و در مقابل تفهیم مسئولیت‌های شرکت حمل در پرداخت کرایه و پیگیری مشکلات احتمالی بار (قاچاق کالا، عدم تخلیه به علت نامرغوب بودن محموله و…) نیز از دیگر مطالبات فعالان این صنف است.

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان خاطرنشان کرد: طبق قانون، کرایه حمل باید توسط تحویل‌گیرنده کالا پرداخت شود، در غیر این‌صورت شرکت حمل‌ونقل صادر کننده بارنامه موظف به پرداخت کرایه است اما این قانون عملاً اجرا نمی‌شود و شرکت‌های حمل فقط نقش بارنامه‌نویسی محض دارند که فعالان این بخش خواستار برخورد قاطع با این قبیل تخلفات هستند.

خیرمند افزود: همچنین سپهتن با نبود زیرساخت‌های لازم جهت توقف امن و ایمن، غیر کارشناسی و غیر قابل اجرا است ضمن این‌که به‌کارگیری راننده دوم مستلزم تامین هزینه‌های آن (افزودن ۲۰ درصد جدای افزایش سنواتی) در کرایه‌ها است.

 

 

خروج از نسخه موبایل