کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، گفت:این موضوع سال‌ها هست وجود دارد، متوسط سن ناوگان موجود در کشور بسیار بالا است، قاعدتا ناوگان مشمول فعالیت بین المللی دچار کاهش آمار می‌شوند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تازگی خبری هرچند تکراری را با عنوان ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به اروپا به دلیل عدم نوسازی را منتشر کرده است. خبری که شاید بتواند فریاد بخش حمل و نقل جاده‌ای در خصوص ایجاد شرایطی برای نوسازی را به گوش مسولان برساند. شرایط کامیون‌های کشور از نظر سن کارکرد مرزهای فرسودگی را نیز رد کرده است، متاسفانه تیراژ داخل خودروسازان نیز به اندازه‌ای کافی قابلیت نوسازی این ناوگان را ندارد. از سوی نیز واردات کامیون‌ها حتی در نمونه سه سال کارکرده هم با چالش‌های همراه بوده است. تمام این عوامل دست به دست هم داده که نه تنها ظرفیت حمل و نقل با چالش همراه شود، بلکه هزینه حمل کالاها نیز افزایش چشمگیر یابد.

 سهم پایین حمل و نقل بین المللی کشور
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اظهار نظر در خصوص ممنوعیت ورود کامیون‌های داخلی به اروپا، گفت: یک کامیون براساس ضوابط و شرایطی مشمول فعالیت در حمل و نقل بین المللی می‌شود. وقتی که متوسط سن ناوگان موجود در کشور بسیار بالا است، قاعدتا ناوگان مشمول فعالیت بین المللی دچار کاهش آمار می‌شوند. به بیانی بهتر براساس سن آن‌ها شرایط طوری می‌شود که امکان فعالیت ندارند. حدود ۴۰ سال هست که نوسازی صورت نگرفته و فقط کامیون به سیستم اضافه شده است. از سوی ناوگان چینی که به نوعی مدل‌های جدیدتر هست، از نظر کیفیت هیچ اعتمادی نمی‌توان به آن داشت. بنابراین هیچ اتفاق تازه‌ای در این رابطه رخ نداده است.

احمد کریمی با اشاره به عدم نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای، افزود: در بخش صادرات و واردات اگر از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم، هم زمینه لازم جهت ارز آوری را فراهم و هم به افزایش اشتغالزایی کمک خواهد شد. بی تدبیری در این برنامه سبب شده که از ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در بخش بین الملل استفاده نکنیم. بنابراین خبر منتشر شده یک خبر جدید نبوده و سال‌ها است این موضوع وجود دارد. علیرغم اینکه از نظر جغرافیایی در بهترین موقعیت قرار و می توانیم حلقه ارتباط با بسیاری از کشورهای اروپایی باشیم، متاسفانه به دلیل عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سهم پایینی داریم.

منبع: تحلیل بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *