چرا نظارتی بر کمیسیون‌های دریافتی شرکت‌ها نمی‌شود؟

یک فعال حمل و نقلی با انتقاد از وضعیت جاده‌های کشور گفت: جاده‌ها مثل پوست سوسمار شده است و وضعیت جاده‌ها رسیدگی می‌خواهد.

به گزارش باروان به نقل از تین نیوز، سید دلاور موسوی نماینده کامیون‌داران در جلسه مشترک خود با وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل سازمان راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: کارد به استخوان راننده‌ها رسیده است و من این هشدار را مدت‌ها پیش داده بودم.

وی بابیان اینکه متأسفانه احتمال به انحراف کشیده شدن اعتراضات صنفی اخیر می‌رود، گفت: اکنون در مرودشت ۷ نفر دستگیر شده‌اند که نه کامیون‌دار هستند و نه فرزند کامیون‌دار. این وضعیت باید هر چه سریع‌تر مدیریت شود که شاهد انحراف بیشتری نباشیم.

این فعال حمل‌ونقلی با طرح این سؤال که معلوم نیست نماینده این تعداد راننده کجا است؟ ادامه داد: آقای خان‌بلوکی به‌عنوان نماینده ۶۰۰ هزار راننده کجا هستند؟ وی رئیس کانون است اما الان کسی از وی خبر ندارد. رانندگان از آقای خان‌بلوکی ناراحت هستند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه لازم است یک‌بار هم که شده نقاط ضعف را ببینیم و مشکل رانندگان را حل کنیم، گفت: مشکل سوخت و  مشکل گرانی قطعات بیداد می‌کند من شخصاً به‌عنوان یک راننده توقع دارم که حداقل یک‌بار در ماه یا دو ماه در میان ناظری از طرف شما به بندرعباس بیاید و از نزدیک ببیند  برخی‌ها چه بلایی بر سر راننده آورده‌اند؟

وی با بیان اینکه حق پارکینگ زیادی تا رسیدن نوبت‌بار از کامیون‌دار گرفته می‌شود گفت: قیمت بارنامه‌ها کم است و راننده ناراضی است از طرفی شرکت‌های موجود حق کمیسیون زیادی را می‌گیرند. این شرکت‌ها گاهی زیر چشم مسئولان هستند اما نظارتی روی آن نمی‌شود.

او گفت: اکنون علاوه بر تهران، شرکت‌هایی در قزوین، قم و آبیک هم هستند که حق کمیسیون زیادی را از راننده می‌گیرند و جای این سوال باقی است که چرا کسی نیست به داد راننده برسد و چرا مشکلات این بخش دیده نمی شود؟

موسوی به وضعیت جاده‌ها اشاره کرد و گفت: جاده‌ها مثل پوست سوسمار شده است و وضعیت جاده‌ها رسیدگی می‌خواهد. عبور و مرور در این جاده‌ها هزینه استهلاک خودروها را بالا می‌برد.

او هم چنین گفت: در مبادی حساس ورود کالا انجمن و ناظر بین‌المللی نداریم و همه مشکلات، روی دوش راننده است. الان تصمیم بر این است که ۲۰ درصد به قیمت حمل اضافه شود اما این سوال مطرح است که این ۱۵ یا ۲۰ درصد به کدام رقم و کدام تن بر کیلومتر و کدام مبنا اضافه می‌شود؟

او ادامه داد: اکثر شرکت‌ها تلفنی بارها را هماهنگ می‌کنند و اصلاً پایانه‌ای وجود ندارد و دولت چطور می‌خواهد بر این وضعیت نظارت کند؟ این درحالی است که این نارسایی‌ها به دست شما حل می‌شود اگر چه به دست شما به وجود نیامده است و به‌مرور زمان، مدیریت و انتخاب‌های نابجا این مشکل را به وجود آورده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *