رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور درباره آخرین وضعیت ترخیص کامیون های اروپایی از گمرک توضیحاتی را مطرح کرد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

 رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور درباره آخرین وضعیت ترخیص کامیون های اروپایی از گمرک توضیحاتی را مطرح کرد.

ناجی سلامی عنوان کرد: علی رغم جلسات متعدد و جلسه ای که اخیرا با سازمان راهداری داشتیم متاسفانه این سازمان راهکاری برای ترخیص کامیون‌های وارداتی ارائه نداده و تنها یک دستگاه کامیون اروپایی طی یکسال اخیر از گمرک ترخیص شده است.

علت عدم ترخیص کامبیون‌های وارداتی

وی درباره علت عدم ترخیص کامیون های وارداتی تشریح کرد: با توجه به اینکه کارخانجات تولیدی داخل و وزارت صمت یک سوی این قضیه هستند، اجازه ورود و ترخیص این کامیون‌ها را نمی‌دهند. تولید کنندگان داخل تمایل دارند که خودشان وارد کنند و برای این کار درخواست وام دارند. سایپا دیزل نیز برای ارائه خدمات پس از فروش کامیون های اروپایی مبلغ 320 میلیون تومان مطالبه کرده و با وجود اینکه قرار بود سه درصد بگیرند اما قبول نکردند.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور ادامه داد: جلسه‌ای را اخیرا با رییس نوسازی ناوگان در سازمان راهداری داشتیم جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردیم اما با فشارهایی که آوردیم امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

دست‌های پشت پرده ترخیص کامیون‌های اروپایی

سلامی با اشاره به اینکه دست هایی پشت پرده ترخیص کامیون های اروپایی است، افزود:طبق قانون این کامیون ها باید تا سه سال ساخت باشند در حالی که تعدادی از ناوگان مدل 2017 هستند و وارد کنندگان آن‌ها متضرر شده اند.

وی درباره اخبارحاکی از اختلاف نظر میان بانک مرکزی و سازمان استاندارد که موجب عدم ترخیص کامیون های وارداتی شده است، گفت: به لحاظ استاندارد کامیون های اروپایی از استانداردهای لازم برخوردارند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور درباره تاثیر ترخیص کامیون های وارداتی بر ناوگان حمل و نقل اظهار داشت: با توجه به فرسودگی ناوگان با کمبود کامیون مواجه هستیم و ترخیص این تعداد موجب نوسازی نمی شود اما ممکن است قیمت‌ها در بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

سلامی در بخشی از صحبت های خود با انتقاد از افزایش هزینه های حمل و نقل اذعان داشت: علی رغم افزایش 30 درصد نرخ تن کیلومتر در سال جاری اما درآمد رانندگان پاسخگوی هزینه های استهلاک حمل و نقل نیست. ضمن اینکه قطعات و لوازم مورد نیاز کامیون مانند لاستیک و روغن کیفیت پایینی دارند و وضعیت اسفناک جاده ها استهلاک را دو برابر می کند.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه حمل و نقل مشکلات بسیاری دارد و رانندگان به سختی ناوگان را اداره می کنند. لذا مسئولین باید هر چه سریع تر چاره ای برای حل مشکلات بیندیشند.

منبع: خبرخودرو

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *