شرکت کامیون‌سازی هلندی داف که از سال 1932 در حال ساخت کامیون های پرقدرت جاده‌ای و شهری می‌باشد؛ اینک هم‌زمان با سالگرد آغاز فعالیت، این غول کامیون‌سازی شرکت قصد دارد تا سری جدید محصولات خود را روانه بازار کند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این فناوری می‌پردازد.

این سری از کامیون های تولیدی DAF شامل کامیون داف XF سقف بلند، داف XG و داف XG پلاس می‌شوند که مطابق استاندارد ایمنی جدید اتحادیه اروپا کابین طولانی‌تر و دماغه بلندتری دارند که باعث آیرودینامیک بیشتر، کاهش مصرف سوخت و کمترین میزان تولید دی اکسید کربن طراحی شده است. DAF  اولین تولیدکننده‌ای است که یک خط جدید از تولید کامیون راه‌اندازی کرده است که کامیون‌های جدید اروپایی را با حجم و ابعاد بزرگتر تولید می‌کند.

کامیون داف

نسل جدید داف  XG and XG پلاس

این شرکت علاوه بر XF، داف XG و XG پلاس را هم معرفی می کند؛ فضای داخلی کابین داف XG ارتفاعی بین  1.98 تا 2.1 متر دارد و به لطف کشیدگی در انتهای کابینt فضای عظیمی را ارائه می‌دهد. داف XG پلاس در مقایسه با سایر کامیون‌ها ازنظرامکانات فضای داخلی بهترعمل کرده است تا جایی که ارتفاع کابین آن تا 2.20 متر می‌رسد.

مدل XG+ مدل برتر DAF است که سطح چشم‌گیری از راحتی و جاداری برای سرنشین فراهم کرده است که نسبت به معیارهای صنعتی 14 درصد حجم بیشتری دارد که  تا بحال در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

کامیون داف

مدل‌های جدید داف اکنون به جای آینه از دوربین بهره می‌برند اما ترمز دستی سنتی همچنان سر جای خود باقی مانده است. یک تخت و یک میز کوچک نیز به کابین کامیون‌ها اضافه شده تا راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. یک پنجره در سمت راست کامیون‌ها نیز برای کنترل بهتر نقاط کور اضافه شده است.

دستیارها و تجهیزات الکترونیکی مختلفی به نسل جدید کامیون‌های داف اضافه شده‌اند و فاصله سرویس‌های اساسی آن‌ها نیز به 200 هزار کیلومتر افزایش یافته است. پلتفرم جدید داف امکان ساخت کامیون‌هایی با پیشرانه الکتریکی یا هیدروژنی را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک باید شاهد عرضه چنین محصولاتی از خودروساز هلندی باشیم.

تولید سری جدید کامیون‌های داف در ماه اکتبر آغاز می‌شود و تاکنون هزار سفارش از محصولات سری جدید این شرکت دریافت شده است.

کامیون داف

 

ترجمه و تحریر: نگار نجفی پور، کارشناس تولید محتوا، علاقمند به صنعت حمل و نقل جاده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *