نماد سایت باروان

دولت جدید با حذف دیدگاه های سنتی به پیشرفت صنعت حمل و نقل کمک کند

یخچالداران

 رییس هیأت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار تهران بار دیگر از تخلفات موجود در صنعت حمل و نقل انتقاد کرد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

عبدالله خانعلی با اشاره به تشدید مشکلات صنعت حمل و نقل اظهار داشت: متاسفانه تبانی دلالان و صاحبان کالا علیه رانندگان به چالشی در این صنعت تبدیل شده و از طرفی شرکت های حمل و نقل را نیز بی خاصیت کرده و علی رغم اینکه کتبا از سازمان راهداری درخواست رسیدگی به این موضوع را کردم اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شرکت حمل و نقل باید با عقد قرارداد با صاحب کالا مسئولیت حمل بار را به شرکت باربری بدهد و شرکت باربری نیز باید از طریق عقد قرارداد با راننده مسئولیت حمل کالا را به راننده واگذار کند. بنابراین شرکت های باربری نمی توانند بدون قرارداد با صاحب کالا اجازه صدور بارنامه داشته باشد. اینکه دلال بار را از صاحب کالا تحویل بگیرد و حمل آن را به صورت تلفنی به راننده واگذار کند و فرد دیگری در طی مسیر بارنامه صادر کند، اسمش حمل و نقل نیست.

رییس هیأت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار تهران عنوان کرد: در واقع صاحب کالا با چنین اقدامی قصد فرار از مالیات را دارد و و به همان میزان که صاحب کالا کسب سود می کند و مالیات و کرایه حمل را پرداخت نمی کند، راننده متضرر می شود. همچنین بسیاری از مدیران از طریق شراکت با شرکت های حمل و نقل سودهای نجومی دریافت می کنند و به دلیل منافع خود اجازه نمی دهند امور به درستی پیش روند و این عدم شفافیت ها ناشی از مشکلات ساختاری کشور است و وضعیت با تغییر رییس جمهور و مدیران عوض نمی شود.

خانعلی در پاسخ به این سوال که انتظارات شما از دولت سیزدهم برای رفع مشکلات صنعت حمل و نقل چیست، گفت: دولت سیزدهم باید با کنار گذاشتن دیدگاه های سنتی امور کشور را به صورت کارشناسی، تخصصی و قانونی پیش ببرد .

وی تصریح کرد: البته مشکلات ساختاری در انتخابات ریاست جمهوری نیز وجود دارد و معمولا هر رییس جمهوری افرادی از تیم خود را وارد میدان می کند و متاسفانه به صلاحیت، شایسته سالاری، تخصص و تجربه تیم خود توجهی ندارد.

رییس هیأت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار تهران اذعان داشت: به رغم قوانین بسیاری که در کشور ما وجود دارند اما متاسفانه در اجرا ضعیف عمل می کنیم و با تمام نواقصی که در قوانین پیش از انقلاب وجود دارد اگر به نحو مطلوب اجرا شوند بسیاری از مشکلات رفع خواهند شد.

خانعلی در ادامه به مشکل دیگری در صنعت حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با افزایش نرخ دلار و قطعات کرایه های حمل بار حدود 3،4 برابر افزایش یافت و به تبع دریافتی سازمان راهداری و شرکت های حمل و نقل نیز 4 برابر شد. اما روند بیمه رانندگان تغییر نکرده و تاوان آن را باید راننده بدهد. این در حالی است که رانندگان به دلیل وضعیت نامطلوب جاده های کشور و عدم نظارت سازمان راهداری بر میزان تناژ بار دچار خسارت های فراوانی می شوند.

منبع: خبرخودرو

خروج از نسخه موبایل