به گزارش باروان به نقل از تسنیم؛ سازمان راهداری طی اطلاعیه‌ای از «الزام دریافت بارنامه حمل و نقل جاده‌ای کالا»، «راه‌اندازی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت‌بارها»  خبر داد

متن این اطلاعیه‌های به شرح زیر است؛

*اطلاعیه الزام دریافت بارنامه برای حمل و نقل جاده‌ای کالا

در راستای شفاف‌سازی در فرآیند حمل و نقل کالا و جلوگیری از جابجایی خارج از شبکه حمل و نقل جاده‌ای کالا بر اساس ضوابط و مقررات جاری کشور، انجام هرگونه عملیات حمل و نقل با طی فرآیندهای قانونی و تحت صحابت بارنامه ضروری است.

به تمامی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل و مالکان ناوگان و صاحبان کالا تاکید می‌گردد هرگونه جابجایی بار در جاده‌های کشور مستلزم دریافت سند حمل (بارنامه) بوده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی به عمل خواهد آمد.

*اطلاعیه راه‌اندازی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت‌بارها

در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور برنامه برای وانت‌بارها برای فعالیت در جاده‌های برون شهری، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی می‌شود.

بدیهی است پس از اجرای این سیستم، ضمن جلوگیری از فعالیت و تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌های مواصلاتی بین شهری ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش مستند به ارائه اسناد حمل معتبر (بارنامه) خواهد بود.

رانندگان وانت بار متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند به مراکز مجاز اعلام شده در سایت سازمان به نشانی www.Rmto.ir در بخش کارت هوشمند مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود و ناوگان مربوطه اقدام  کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *