شرکت هیوندای موتور فناوری های جدید سلول سوخت هیدروژنی از جمله یک کامیون برقی با سوخت هیدروژنی را در نمایشگاهی در کره جنوبی به معرض نمایش گذاشته است. جدیدترین فناوری های سلول سوخت هیدروژنی شرکت هیوندای موتور به تازگی در نمایشگاهی در کره جنوبی به نمایش درآمده است. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

یکی از این محصولات کامیون برقی «HDC-6 Neptune» با سوخت هیدروژنی است که نظر علاقه مندان به خودرو در نمایشگاه «H2Mobility+ Energy Show 2020» را به خود جلب کرده است. از این کامیون نخستین بار اکتبر سال گذشته در خلال نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی رونمایی شد.

کامیون «HDC-6 Neptune» جزئی از چشم انداز 2030 هیوندای برای استفاده از فناوری سلول های سوخت هیدروژنی است. استفاده از سلول های سوختی (که یک مبدل انرژی شیمیایی به الکتریکی می باشد) که از هیدروژن انرژی الکتریکی تولید می کنند در این کامیون ها سبب می شود تا خودرو توانایی پیمودن مسافت های طولانی و البته حمل بار بیشتر را داشته باشد.

هیوندای قصد دارد کامیون «HDC-6 Neptune» را ظرف 3-4 سال آینده با سیستم سلول سوختی ارتقا یافته توأم با دوام و قدرت بالا به بازارهای جهانی عرضه کند.

طراحی کامیون هیدروژنی هیوندای از قطار آیرودینامیک الهام گرفته است

طرح اولیه این کامیون از قطارهای آیرودینامیک دهه  1930 در نیویورک الگوبرداری شده که اوایل قرن بیستم یکی از بزرگ ترین پیشرفت های تکنولوژیکی محسوب می شدند. در طراحی کامیون جدید، هیوندای با طراح صنعتی به نام هنری دریفوس هم همکاری کرده است که سابقه‌ طراحی قطارهای زیبای راه ‌آهن مرکزی نیویورک را دارد. قسمت جلویی کشنده از یک شیشه‌ بزرگ تشکیل شده است. این کامیون از آینه‌های جانبی دیجیتال نیز بهره‌ مند بوده که می‌توانند تصاویر را درون کابین به راننده نشان دهند.

سبک طراحی آرت دکو را در بخش پایینی کامیون نیز می ‌توان مشاهده کرد جایی که شاهد جلوپنجره ‌ای بزرگ و کاملا کاربردی هستیم. این جلو پنجره طوری طراحی شده که به‌ صورت یکپارچه با پله‌های دسترسی به کابین دیده می ‌شود و به این ترتیب طراحان موفق به مخفی کردن پله‌ها شده‌اند.

البته شرکت هیوندای هنوز از توانایی های حرکتی و مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده و و هنوز مشخص نیست که این خودروها به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی می رسند یا فقط در مرحله خودروهای مفهومی باقی می مانند.

منبع: کارپرس

 

 

 

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *