به گزارش باروان به نقل از دنیای اقتصاد، اداره امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا برای اولین بار مجوز حرکت یک ون خودران را در خیابان‌ها صادر کرده است. این خودرو می‌تواند کالاهای مختلف را تا مقصد حمل کند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.
 
 این ون خودران که نورو آر ۲(NURO 2R)  نام دارد، بدون نیاز به دخالت انسان قادر به مسیریابی، شناسایی موانع و حرکت در خیابان‌ها و یافتن مقصد نهایی است. مجوز صادر شده استفاده از نورو آر ۲ را برای حمل بار در سراسر آمریکا ممکن می‌کند. این اولین بار است که یک خودروی خودران بدون حضور یک راننده مجوز حرکت در خیابان‌های آمریکا را دریافت می‌کند.
 

ون خودران NURO 2R کوچک اما پرکاربرد

در حال حاضر تمام خودروهای خودران با حضور راننده کمکی در خیابان‌ها حرکت می‌کنند تا در صورت وقوع هرگونه نقص فنی یا مشکل از شکل‌گیری بحران جلوگیری شود. این ون برقی با توجه به ابعاد کوچکی که دارد می‌تواند در شهرهای بزرگ و پررفت و آمد جایگزین کامیون‌ها و وانت‌های حمل بار شود. قرار است در مرحله اول ۵ هزار دستگاه از این ون تولید شود. پیش‌بینی می‌شود رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها و برخی کسب‌وکارهای دیگر از این محصول استقبال کنند.

 

 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *