دبیر انجمن کامیون‌داران گفت: با توجه به این‌که واردات لاستیک به کشور با ارز نیمایی صورت می‌گیرد، کرایه‌های حمل‌ و نقل بین 18 تا 22 درصد گران شد.

به گزارش باروان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد کریمی با اشاره به این‌که حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک ماشین‌سنگین اشتباه بزرگ دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، اظهار کرد: در شرایط کنونی واردات لاستیک به کشور با ارز نیمایی صورت می‌گیرد که وقوع این اتفاق موجب گرانی ۱۸ تا ۲۲ درصد کرایه‌های حمل‌ونقل کالا شده است.

 
وی گفت: تا قبل از این‌که ارز دولتی از واردات لاستیک به کشور حذف شود یک جفت لاستیک ۱۲ در ۲۴ برای رانندگان حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه داشت.
 
دبیر انجمن کامیون‌داران افزود: در شرایط کنونی که لاستیک با ارز نیمایی به کشور وارد می‌شود همین جفت لاستیک با سایز موردنظر حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده که خرید آن برای رانندگان بسیار دشوار است.
 
وی با انتقاد از شیوه توزیع لاستیک‌های وارداتی با ارز دولتی بین رانندگان، بیان داشت: سازمان راهدارای و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به رانندگان حواله دریافت لاستیک را می‌داد و رانندگان با مراجعه به لاستیک فروشی‌های موردنظر باید لاستیک خودشان را دریافت می‌کردند اما بسیاری از فروشندگان لاستیک یا لاستیک‌هایی با برند تقلبی را به رانندگان می‌دادند یا برای دادن لاستیک به رانندگان از آن‌ها مبالغ اضافی دریافت می‌کردند که ناعادلانه بود.
 
وی عنوان کرد: در شرایط کنونی رانندگان با مشکلات متعدد معیشتی روبرو هستند و باید از سوی دولت برای تامین نیازهای شغلی خود تامین شوند.
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *