به گزارش باروان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد حمداللهی معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی امسال ۲۴۲ میلیون تن بار در قالب ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر جابه‌جا شده است، گفت: این میزان جا به جایی کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: از این ۲۴۲ میلیون تن بار، ۵۰ میلیون تن مربوط به کالا و محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی و اقلام ضروری است.

معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این میزان کالا حدود ۲۰ درصد از کل کالاهای جا به جا شده در مدت ۶ ماه است و بخش عمده‌ای از کالاها با توجه به نیاز کشور مربوط به محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸.۳ درصد افزایش داشته است.

حمداللهی همچنین از افزایش جا به جایی کالاهای اساسی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال جا به جایی کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ویژه از بنادر کشور رشد چشم گیری داشته است، به‌طوری‌که ۱۰.۵ میلیون تن کالای اساسی در ۶ ماه ابتدای امسال در کشور جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

حمداللهی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط کشور و نیاز کشور به کالاهای اساسی در این مدت شاهد رشد و جا به جایی کالاهای اساسی از بنادر کشور بوده‌ایم.

بندر امام خمینی(ره) رتبه اول در حوزه واردات کالای اساسی

معاون دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ۴۳۰ هزار کامیون دار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی اقدام به جابه‌جایی کالاها کرده‌اند که حدود ۶۰ درصد از کالاها اساسی از بندر امام خمینی(ره) صورت گرفته و ۱۲ و نیم درصد از جا به جایی کالاها در بندر شهید رجایی و ۸ درصد از جا به جایی کالاهای اساسی هم در بنادر امیرآباد صورت گرفته است.

او ادامه داد: در این مدت رشد بسیار خوبی را در تمامی بنادر شاهد بوده‌ایم که همچنان در حوزه جا به جایی کالای اساسی فعالیت های لازم را انجام می‌دهیم.

حمداللهی توضیح داد: کامیون داران در این ایام با تمام توان اقدام به جا به جایی کالاها کرده‌اند و این روند جا به جایی کالاها همچنان از بنادر کشور ادامه دارد و ما هم سعی کرده‌ایم با حمایت‌های صورت گرفته شاهد افزایش انگیزه برای رانندگان باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *