رییس هیأت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار تهران گفت: دولت با اراده و پشتکار خود می تواند زمینه تامین قطعات با کیفیت در کشور را تسهیل کند. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می‌پردازد.

عبدالله خانعلی درباره افزایش قطعات تقلبی در بازار و تاثیر آن بر روند فعالیت کامیون داران گفت: برخی از کامیون داران که همیشه از قطعات اصل استفاده می کنند مشکلی با این موضوع ندارند اما رانندگانی که به دلیل افزایش قیمت از قطعات چینی و فیک استفاده می کنند مدام در حال تعویض قطعه هستند که مسلما بر بازدهی آنها تاثیر می گذارد. ضمن اینکه اگر این موضوع در حال حاضر کمرنگ شده به دلیل رکود بازار و کاهش فعالیت کامیون داران است که نیاز به تعویض قطعات را کاهش داده است.

قطعات چینی فاقد کیفیت هستند

وی درباره کیفیت قطعات وارداتی گفت: قطعات وارداتی به دو نحو وارد کشور می شوند. قطعات چینی و بی کیفیت از طریق مبادی رسمی و قطعات با کیفیت اروپایی به صورت قاچاق از مرز عراق وارد کشور می شوند. به عنوان مثال لاستیک میشلن که به صورت قاچاق وارد کشور می شود کیفیت بسیار خوبی دارد اما لاستیک های چینی که به صورت رسمی وارد می شوند فاقد کیفیت لازم هستند.

رییس هیأت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار تهران افزود: متاسفانه تعدادی کاسب تحریم در کشور وجود دارند که با پیدا کردن گلوگاه ها و مسدود کردن آنها نبض بازار را به دست می گیرند و با پر رنگ کردن موضوع تحریم ها صورت مساله را پاک می کنند. در صورتی که اگر مجوز واردات را به خود مصرف کننده بدهند چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد اما می گویند ارز باید منشا خارجی داشته باشد که تامین ارز برای مصرف کننده امکان پذیر نیست.

رییس هیأت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار تهران در پایان خاطرنشان کرد: افراد فعال در بخش تجارت کشور در شرایط تحریمی مجبور به دور زدن تحریم ها هستند و هزینه آن را از مردم می گیرند. در صورتی که دولت با پشتکار و اراده خود می تواند زمینه تامین قطعات با کیفیت در کشور را فراهم کند.

منبع: خبرخودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *