نماد سایت باروان

تدوین برنامه جامع برای اجرای سامانه توزیع عادلانه بار در بنادر استان هرمزگان

هوشمندسازی بنادر
کامیون های شهری ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های مورد اشاره بوده و کامیون های حمل شهری می بایست از طریق سازمان مربوطه فرایند نوبت دهی و ارائه اطلاعات بر خط به سامانه کنترل تردد بندر Access Control را دنبال نمایند که البته این موضوع از طریق سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ها در مرکز در حال بررسی و ایجاد شرایط لازم برای اطلاعات بر خط می باشد .

به گزارش باروان به نقل از پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تردد بیش از ۴ هزار دستگاه کامیون از طریق سامانه توزیع عادلانه بار به شکل روزانه در بندر شهید رجایی از تدوین برنامه جامع به منظور اجرای این سامانه در دیگر بنادر استان خبر داد .

اله مراد عفیفی پور در خصوص چگونگی فرایند نوبت دهی در سامانه توزیع عادلانه بار بیان داشت : صاحب کالا یا نماینده وی با مراجعه به شرکت های حمل و نقل تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای درخواست خود را برای کامیون خالی اعلام می نماید . از سویی دیگر نیز  شرکت های حمل و نقل نسبت به صدور حواله برای کامیونهایی که از قبل توسط سیستم نوبت دهی موفق به دریافت نوبت شده اند اقدام می نماید .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به نحوه ارسال مجوز صادره جهت بارگیری در بندر بیان داشت : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای (پایانه کالا) پس از دریافت حواله بار از سوی شرکت حمل و نقل ، اقدام به صدور مجوز و بارگیری برای کامیون مورد نظر نموده و اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه مرتبط به صورت بر خط به سامانه بندر ارسال می نماید . آنچه مهم است اجازه ورود کامیون به بندر بر اساس اطلاعات مجوز بارگیری و ثبت در سامانه امکان پذیر خواهد بود .

کامیون های شهری از طریق سازمان بار و مسافر شهرداری فرایند بارگیری را دنبال نمایند

عفیفی پور کامیون های حمل شهری (کامیون هایی که کالا را از بندر به انبارهای حومه شهر حمل می نمایند ، کامیون حمل شهری گفته می شود) را تابع شیوه نامه مذکور دانست و گفت : کامیون های شهری ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های مورد اشاره بوده و کامیون های حمل شهری می باسیت از طریق سازمان مربوطه فرایند نوبت دهی و ارائه اطلاعات بر خط به سامانه کنترل تردد بندر Access Control را دنبال نمایند که البته این موضوع از طریق سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ها در مرکز در حال بررسی و ایجاد شرایط لازم برای اطلاعات بر خط می باشد .

انطباق اطلاعات ارسالی ازطریق دوربین Access Control بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  به نحوه ورود کامیون ها به بندر اشاره ای داشت و گفت : دوربین Access Control نصب شده در ورودی بندر با مشاهده کامیون و انطباق اطلاعات ارسالی ، با شماره پلاک ، ورود کامیون را مجاز سامانه بندر اعلام خواهد کرد .

این مقام مسئول گفت : بعد از انجام فرایند ورود به بندر ، کامیون به محوطه ترمینال مربوطه هدایت و پس از حصول اطمینان از مجاز بودن ، اقدام به بارگیری کالا بر روی کامیون کرده و برای هر کامیون یک نسخه بیجک صادر می شود . با ورود کامیون به درب خروج منطقه توسط دوربین Access Control اطلاعات ارسالی مربوط به بیجک صادره  با اطلاعات دریافتی از مشاهده پلاک کامیون انطباق و اجازه ورود کامیون توسط یگان حفاظت منطقه ویژه به محدوده درب خروج گمرگ صادر می گردد .

فرایند ورود کامیون به بندر جهت تخلیه (ورود پر ، خروج خالی)

اله مراد عفیفی پور به فرایند ورود کامیون پر به بندر جهت تخلیه (ورود پر ، خروج خالی) اشاره ای داشت و اذعان کرد : در مورد نحوه آمد و شد کامیون های حامل کالای صادراتی و ترانزیتی به بندر باید گفت اطلاعات بارنامه کالا به همراه مشخصات کامیون از طریق سامانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بندر ارسال می گردد . برای کامیونهای حمل شهری نیز این اطلاعات باید به صورت برخط از سوی سامانه سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارسال گردد .

این مقام مسئول گفت : پس از انطباق اطلاعات ارسالی از طریق دوربین Access Control نصب شده در ورودی بندر و مجاز اعلام شدن در سامانه ، شرکت تحویل گیرنده کالا اقدام به تخلیه محمولات (صادراتی یا ترانزیتی) نموده و اطلاعات مربوط به کالا را در سامانه های GCOMS یا CCS ثبت و برای هر کامیون تالی جداگانه صادر می گردد .

عفیفی پور با بیان اینکه روزانه بیش از ۴ هزاردستگاه کامیون در بندر شهید رجایی تردد می کنند اجرای سامانه توزیع عادالانه بار را طرح مهم در جهت  انجام توازن و مساوات و ایجاد رضایتمندی  در بین قشر ساعی و پرتلاش رانند دانست و از تدوین طرحی جامع به منظور اجرای این سامانه در سایر بنادر استان خبر داد .

 
خروج از نسخه موبایل