به گزارش پایگاه خبری باروان؛ حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این مطلب افزود: پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای این سامانه، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

دهقانی‌نیا با بیان اینکه با راه اندازی سامانه جریمه هوشمند پلیس خدمت جدیدی را در راستای برقراری عدالت جاده‌ای در کشور ارائه می‌کند، اضافه کرد: پلیس راهور به کمک این سامانه می‌تواند از حیث ارائه خدمات فنی برای کنترل جاده‌‌ای به صورت هوشمندانه و کنترل غیر مانع از نظر استانداردها به چندین سطح بالاتر ارتقا پیدا کند.

این مقام مسئول کارکرد اصلی سامانه جریمه هوشمند را برقراری عدالت در جاده‌های کشور دانست و بیان کرد: رانندگانی که با ناوگان بدون بارنامه در حال تردد و بیش از ظرفیت ناوگان خود بار حمل می‌کنند به صورت سیستماتیک، هوشمندانه و بدون کمترین برخورد فیزیکی بوسیله پلیس راهور شناسایی شده و اعمال قانون می‌شوند.

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: با راه ‌اندازی سامانه جریمه هوشمند دیگر برخوردهای فیزیکی پلیس راهور  نظیر متوقف کردن ناوگان باری در جاده‌ها برای شناسایی و یا روی باسکول رفتن آنان برای تشخیص مقدار بار در حال جابه جایی، به پایان ‌می‌رسد.

بنا به گفته مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با راه اندازی این سامانه، دوربین‌های هوشمند همه ویژگی‌های فیزیکی ناوگان باری را در حین حرکت تشخیص می‌دهند و به این ترتیب با کنترل غیر مانع و سیستماتیک متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

دهقانی نیا در پایان با اشاره به اهمیت برقراری عدالت جاده‌ای گفت: با ایجاد سامانه جریمه هوشمند از این پس رانندگان وظیفه‌ شناسی که قانون و استانداردهای جاده‌ای کشور را رعایت کرده و با دریافت بارنامه در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، در یک فضای رقابتی از رانندگانی که قانون را زیر را پا گذاشته و بدون بارنامه ویا  با  حمل بار بیش از حد مجاز در حال رفت و آمد هستند، از حیث زمانی و مالی دچار زیان نمی‌شوند.

به گزارش فارس پیش از این بنا بر اعلام  فرامرز مداح، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به آخرین هماهنگی‌های صورت‌گرفته با نیروی انتظامی قرار بوده است این سامانه از ابتدای شهریورماه به صورت مرحله‌ای و در ۱۰ ایستگاه شروع به فعالیت کند و راه‌اندازی اولین ایستگاه آن هم مربوط به محور کاشان-قم خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *